ثور 12, 1402 12:31 Asia/Kabul
  • آموزش و کار بانوان؛ اولویت شهروندان افغان از نشست دوحه
    آموزش و کار بانوان؛ اولویت شهروندان افغان از نشست دوحه

شماری از شهروندان افغان با انتقاد از عدم حضور نماینده زنان افغان در نشست دوحه از شرکت کنندگان در این نشست خواستند تا مساله‌ حق آموزش و کار بانوان در افغانستان را در اولویت برنامه‌های خود بگنجانند.

نشست نمایندگان ویژه 25 کشور‌ در امور افغانستان به مدت دو روز (دوشنبه و سه شنبه/ یکم و دوم می) به ریاست "آنتونیو گوترش" دبیرکل سازمان ملل در دوحه قطر، درحال برگزاری است.

به گزارش رادیو دری، شهروندان افغان ضمن درخواست برای حق آموزش و کار برای زنان افغان، از کشورهایی که به افغانستان کمک های مالی می کنند می خواهند که کمک‌های بشری خود را کاهش ندهند.

ژولیا پارسی، فعال عرصه حقوق زنان گفت: «در نشست دوحه روی حقوق، کار، مشارکت سیاسی و دانشگاه زنان باید گفت وگو شود وهمچنین محدودیت‌هایی که برای این قشر مهم جامعه افغانستان وضع شده اند، برداشته شود.»

صفی الله مومند، شهروند ننگرهار هم گفت: «لازم است که زنان نیز آموزش ببینند و اگر بانوان از آموزش محروم شوند، این آینده افغانستان است که به کشورهای دیگر احتیاج پیدا کند.»

درهمین حال، شماری از پناهجویان افغان پیش از برگزاری نشست دوحه، در برخی کشورها ازجمله آمریکا، آلمان، اسپانیا، برزیل، فرانسه، یونان، سوئیس و پاکستان راهپیمایی کردند و خواهان برگرداندن حقوق شهروندان و تشکیل حکومت فراگیر در افغانستان شدند.

تأکید سازمان ملل بر لغو ممنوعیت کار زنان در آستانه نشست دوحه

آغاز نشست های دبیرکل سازمان ملل با موضوع افغانستان در دوحه

کلیدواژه