ثور 26, 1402 18:40 Asia/Kabul
  • وزیر زراعت حکومت طالبان: طرح بدیل معیشت در حال تطبیق است
    وزیر زراعت حکومت طالبان: طرح بدیل معیشت در حال تطبیق است

سرپرست وزارت زراعت، آبیاری و مالداری گروه طالبان از تطبیق طرح «بدیل معیشت» در ولایات افغانستان خبر داد.

به گزارش رادیو دری، مولوی عطاءالله عمری سرپرست وزارت زراعت، آبیاری و مالداری حکومت طالبان به رسانه‌ها گفت: «این وزارت در مشورت با کارشناسان امور کشاورزی، طرح "بدیل معیشت" را عملی کرده است که اکنون در بسیاری از ولایت‌ها در حال تطبیق است.

به گفته عمری، طرح بدیل معیشت را کارشناسان امور کشاورزی پس از فرمان منع کشت تریاک هبت‌الله آخندزاده رهبر طالبان تهیه کردند و در اختیار وزارت زراعت گذاشتند تا کشاورزان با بهره‌گیری از آن بتوانند فرآورده‌های کشاورزی باارزش دیگر را به عنوان جایگزین تریاک، بکارند.

سرپرست وزارت زراعت حکومت طالبان همچنین گفت در سال روان، بورد کارشناسان در تشکیلات وزارت زراعت افزوده شده است که از مشورت‌ها و دیدگاه‌های آنان در امور کشاورزی استفاده خواهد شد.

وی افزود: «این وزارت می‌خواهد با تشکیل بوردهای مشخص و متشکل از کارشناسان در بخش‌های باغ‌داری، دام‌داری، تولید غله‌، جنگل‌ها، مدیریت آب و زمین، روند رشد کشاورزی در افغانستان را سرعت دهد.»

عمری تأکید کرد که کارشناسان امور کشاورزی، پایه و اساس بخش کشاورزی در افغانستان هستند و بدون حضور آن‌ها کشاورزی‌ کشور از حالت سنتی بیرون نخواهد شد.

وزارت زراعت حکومت طالبان به دهقانان قرضه می‌دهد

کلیدواژه