ثور 30, 1402 08:16 Asia/Kabul

سرپرست وزارت صنعت و تجارت حکومت طالبان در نشست اقتصادی ۲۰۲۳ روسیه اظهار داشت: این کشور بهترین گزینه برای اتصال کریدور شمال - جنوب است.

به گزارش زهرا سلطانی خبرنگار رادیو دری، نورالدین عزیزی، وزیر صنعت و تجارت هیئت حاکمه افغانستان افزود: این کشور آماده است تا تسهیلات لازم را برای سرمایه‌گذاری به خصوص برای فدراسیون روسیه، کشورهای منطقه و کشورهای اسلامی در افغانستان فراهم کند.

 

عزیزی از علاقه‌مندی سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی و دریافت جواز فعالیت یادآور شده و تاکید کرده که ادارات افغانستان جهت آغاز سرمایه‌گذاری با آنها در تماس است.

به گفته عزیزی، حجم تجارت و سرمایه‌گذاری در افغانستان در نتیجه اجرای برنامه‌های تشویقی رشد چشم‌گیری داشته و صادرات این کشور از زمان به قدرت رسیدن طالبان تا 120 درصد افزایش یافته است.

نورالدین عزیزی همچنین گفت: «تحریم‌های آمریکا مانع همکاری کابل و مسکو شده و ضروری است که افغانستان از این تحریم‌ها به نفع ملت افغانستان مستثنی شود.»

سرپرست وزیر صنعت و تجارت افغانستان از کشورهای منقطه دعوت کرد تا از طریق افغانستان به طور آسان و ارزان تجارت و اموال ترانزیتی‌شان را انتقال دهند.

هیات طالبان روز چهارشنبه برای شرکت در نشست بین‌المللی اقتصادی 2023 روسیه عازم این کشور شد. هیئت مذکور قرار است در جریان این سفر در رابطه به تسهیل تجارت و رشد سرمایه‌گذاری میان افغانستان و روسیه و کشورهای دیگر جهان دیدار و گفتگو کند.

عزیزی: صادرات افغانستان 85 درصد افزایش یافته‌ است

کلیدواژه