جوزا 05, 1402 10:51 Asia/Kabul

سرپرست وزارت خارجه حکومت طالبان با اشاره به از سرگیری روابط دیپلماتیک و بازگشایی متقابل سفارتخانه ها بین افغانستان و برخی کشورها گفت: اگر این ها نشانه به رسمیت شناختن نیست، پس چیست؟

به گزارش ذبیح الله قریشی خبرنگار رادیو دری؛ امیر خان متقی در نشستی با شخصیت های سیاسی و فرهنگی افغانستان  در قصر سپیدار افزود: ذهنیت عام این است که حکومت به رسمیت شناخته نشده، اما امروز تمام راه ها باز است و ما با شش کشور همسایه و سایر کشورها رابطه خوبی داریم، دادوستد برقرار است، سفارتخانه های زیادی در افغانستان بازگشایی شده  است و ما به تمام سفارتخانه های افغانستان دیپلمات های جدید فرستادیم .

وی ادامه داد: نمایندگان حکومت افغانستان در کنفرانس هایی که در کشورهای منطقه و جهان برگزار شده است شرکت کرده اند و کارهای کنسولی برقرار است؛ اگر این ها به رسمیت شناختن نیست، پس چیست؟

وزیر خارجه حکومت طالبان اظهار کرد:  ما حاضر نیستیم این به رسمیت شناخته نشدن خود را با شناسایی رسمی حکومت قبلی عوض کنیم، زیرا در آن دوره در رابطه با همه کشورها مشکلاتی وجود داشت، اما امروز ما با همه کشورها ارتباط خوبی داریم.

متقی بدون نام بردن از امریکا و هم پیمانانش گفت: تنها چند کشور هستند که ما با آن ها جنگ داشته ایم و نباید انتظار داشته باشیم که برای ما دسته گل بفرستند.

کابلوف: حضور طالبان در نشست کازان به معنی به رسمیت شناختن آنان نیست

تعامل با افغانستان به معنای به رسمیت شناختن طالبان نیست

پایان نشست دوحه بدون به رسمیت شناختن طالبان

کلیدواژه