جوزا 08, 1402 11:04 Asia/Kabul

مسئولان ارشد حکومتی در هرات می گویند: کار احداث بند پاشدان 80 درصد پیشرفت داشته و بزودی شاهد بهره برداری از آن خواهیم بود.

به گزارش فیض احمد محمدی خبرنگار رادیو دری، سخنگوی والی هرات با بیان اینکه  هزینه های اکمال بند پاشدان در بودجه سال 1402 گنجانده شده، اظهارداشت: آب که نیاز اولیه مردم افغانستان است به هر قیمتی که شده مهار می شود و پس از اینکه این بودجه از توشیح رهبر حکومت طالبان تایید شد کار 20 درصد پایانی این بند نیز تکمیل می گردد.

نثار احمد الیاسی با اشاره بر اینکه خشکسالی های پی در پی و عدم مدیریت آب طی سال های گذشته ضررهای جبران ناپذیری بر کار زراعت و مالداری وارد کرده، تصریح کرد: تکمیل بند پاشدان در اولویت کارهای اداره محلی هرات قرار دارد.

سخنگوی والی هرات هم چنان گفت: این بند در ولسوالی کرخ و در 25 کیلومتری مرکز شهر واقع شده و پس از تکمیل کار آن برنامه هایی برای ایجاد فضای تفریحی و دریاچه های مصنوعی نیز آغاز خواهد شد.

وی بار دیگر تاکید کرد: از همه امکانات موجود برای تکمیل این بند کار گرفته میشود و ذخیره آب در این بند رونق زراعت و باغداری را در پی دارد.

الیاسی هم چنان گفت: بند پاشدان به گونه ای طراحی شده که 2 مگاوات برق نیز از آن تولید خواهد شد.

در همین حال سردار ولی مزمل رئیس حوزه دریایی ولایت هرات ایجاد این بند را از مکلفیت های حکومت دانست و گفت: سالهاست که کشاورزان و زمین داران با کمبود آب روبرو هستند و خشکسالی ها کار کشاورزی را مختل کرده است.

 وی تصریح کرد: احداث این بند مزایای زیادی دارد، در قدم اول شاهد رونق کار کشاورزی و زمین داری در هرات خواهیم بود و در گام های بعدی زمینه برای ایجاد فارم های پرورش ماهی مساعد میشود .

کلیدواژه