جوزا 21, 1402 16:30 Asia/Kabul

برخی از مهاجران وزیرستان شمالی که در حال حاضر در اردوگاهی در ولایت خوست زندگی می‌کنند، می‌گویند که نمی‌خواهند در ولایت دوردست بودوباش کنند.

به گزارش عزیز زاهد خبرنگار رادیو دری، تصمیم انتقال این مهاجران به ولایت‌های دوردست از سوی حکومت سرپرست افغانستان گرفته شده است.

اکنون، این مهاجران می‌گویند که با چالش‌های فراوان اقتصادی روبه‌رو اند و توان ساخت خانه‌های جدید در ولایت‌های دیگر را ندارند.

با این حال، مسوولان محلی خوست به  می‌گویند که تصمیم انتقال مهاجران وزیرستان به ولایت‌های دوردست کشور به هدف تامین روابط مثبت میان کابل و اسلام‌آباد گرفته شده است.

شبیر احمد عثمانی، رییس اطلاعات و فرهنگ خوست، گفت: «برای این‌که ارتباط افغانستان با همسایه‌ها مثبت باشد، تنش ایجاد نشود و این‌ها در امنیت باشند، امارت اسلامی سیاستی را که به خیر دو کشور باشد، در پیش می‌گیرد.»

مهاجران وزیرستان شمالی در حالی از نرفتن به ولایت‌های دیگر سخن می‌زنند که ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان نزدیک به یک هفته پیش گفت که مهاجران وزیرستانی که در امتداد خط فرضی دیورند زندگی می‌کنند، به ولایت‌های دوردست در افغانستان منتقل خواهند شد.

هشدار شورای ملی مقاومت افغانستان درباره انتقال اعضای تی‌تی‌پی به شمال این کشور

کلیدواژه