شورای ملی مقاومت افغانستان: گزارش شورای امنیت، از استبداد طالبان پرده برداشت
(last modified 1402-03-24T06:06:06+00:00 )
جوزا 24, 1402 10:36 Asia/Kabul
  • شورای ملی مقاومت افغانستان: گزارش شورای امنیت، از استبداد طالبان پرده برداشت
    شورای ملی مقاومت افغانستان: گزارش شورای امنیت، از استبداد طالبان پرده برداشت

شورای ملی مقاومت برای نجات افغانستان، گزارش اخیر شورای امنیت سازمان ملل را درباره وضعیت امروز افغانستان، نشانه استبداد، انحصارگرایی و آپارتاید قومی طالبان خواندند.

به گزارش رادیو دری، چهره‌های سیاسی مخالف طالبان در شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان در بیانیه ای با اشاره به گزارش تیم تحلیل و نظارت کمیته تعزیرات شورای امنیت تصریح کرده اند: اگر جهان با بی‌تفاوتی نظاره‌گر فجایع طالبان باشد، دیری نخواهد گذشت که شرارت‌های این گروه دامن‌گیر منطقه و جهان شود و امنیت کشورهای منطقه و جهان را با خطر جدی روبه‌رو کند.

این شورا ادعا کرده است که سیاست طالبان‌ در بعد داخلی بر ترور، ارعاب، حذف فیزیکی، انحصار گرایی، استبداد و اپارتاید قومی متمرکز است و در بعد خارجی نیز این گروه، مسوولیت هماهنگی بین تروریست های منطقه‌ای از جمله «گروه تروریستی طالبان پاکستانی» را بر عهده دارد.

شورای مقاومت برای نجات افغانستان همچنین با اشاره به آغاز نشست دو روزه اسلو تاکید کرده است که گزینه تعامل با طالبان نباید در این نشست مطرح شود.

در گزارشی که اخیراً از سوی شورای امنیت ملل متحد منتشر شده آمده است که طالبان به سیاست‌های مستبدانه پشتون‌محور دهه ۹۰ بازگشته‌اند.

مخالفان طالبان شورای عالی مقاومت ملی افغانستان را تشکیل دادند

هشدار شورای ملی مقاومت افغانستان درباره انتقال اعضای تی‌تی‌پی به شمال این کشور

 

کلیدواژه