سرطان 02, 1402 16:50 Asia/Kabul
  • چین خواستار لغو تحریم‌های آمریکا ضد افغانستان
    چین خواستار لغو تحریم‌های آمریکا ضد افغانستان

نماینده چین در سازمان ملل از آمریکا و دیگر کشورهای غربی خواست تا ضمن لغو تحریم‌های یکجانبه علیه افغانستان، کمک‌های بشری را به دیگر مسائل گره نزنند.

به گزارش رادیو دری، «ژانگ جون» نماینده دائم چین در سازمان ملل در نشست شورای امنیت سازمان ملل با تأکید بر لغو تحریم‌های خارجی ضد کابل گفت: با توجه به تأثیر تحریم‌های یکجانبه، افغانستان با کمبود جدی تدارکات و حتی مشکلات بیشتر در بازسازی اقتصادی مواجه است.

ژانگ جون با درخواست برای آزادی فوری دارایی‌های توقیف شده افغانستان توسط آمریکا گفت که واشنگتن نباید به بهانه‌های مختلف این امر را به تأخیر انداخته و رنج مردم افغانستان را افزایش دهد.

دیپلمات چینی همچنین با اشاره به نشست‌های متعدد همسایگان و کشورهای منطقه درباره افغانستان افزود: به طور کلی، جامعه بین‌الملل در مورد ساختن افغانستانی صلح‌آمیز، باثبات و شکوفا اتفاق نظر دارد و امیدوار است از طریق گفتگو و تعامل به حکومت طالبان در ایجاد فراگیری سیاسی، حکومت با اعتدال، و ایجاد یک معماری سیاسی باز و فراگیر کمک کند.

ژانگ تصریح کرد: برای ارتقای گفتگو و تعامل، لازم است کمیته تحریم‌های شورای امنیت بسته‌ای از ترتیبات معافیت را برای سفرهای بین‌المللی پرسنل مربوطه حکومت طالبان ایجاد کند.

چین: آمریکا تحریم ها علیه افغانستان را لغو کند

کلیدواژه