سرطان 03, 1402 16:17 Asia/Kabul

نیروهای تازه نفس که تعلیمات نظامی را در هرات فرا گرفته اند در ولایت های غرب افغانستان مستقر می شوند.

به گزارش فیض احمد محمدی خبرنگار رادیو دری در هرات، دست‌کم ۷۴۰ تن از نیروی‌های پلیس بعد از فراگیری تعلیمات مسلکی و ارتقای ظرفیت از مرکز تربیوی/تربیتی پلیس هرات سند فراغت از این دوره ها را به دست آوردند.

مولوی محمد اسماعیل هدایت فرمانده مرکز تربیوی پولیس هرات می‌گوید که این ۷۴۰ نیروی پلیس در بخش های مختلف ولایت های هرات، فراه، غور و بادغیس در تامین امنیت و حراست از مرزها مستقر می شوند.

مولوی هدایت تصریح کرد: «از این میان، ۶۳۰ تن از آنان در دوره نهم تعلیمات مسلکی و ۱۱۳ تن دیگر آنان هم در دور سوم صنف های ارتقای ظرفیت اشتراک کرده و این دوره ها را در دو ماه سپری نموده اند

این نیروها از ولایت‌های هرات، بادغیس و غور می‌باشند که به هدف ارائه خدمات مسلکی آموزش دیده اند.

در همین حال شماری از این نیروهای تازه نفس که آماده اعزام به ولایت های مختلف هستند، تاکید می کنند که با تمام توان در تامین امنیت تلاش خواهند کرد و اجازه اخلال امنیت را به هیچ فرد و یا گروهی نخواهند داد.

این سربازان و افسران همچنان ضمن قدردانی از مسئولان برگزاری صنف‌های آموزشی می‌گویند مردم افغانستان ارزش خدمت را دارند و آنان در این مرکز تعلیمی نحوه برخورد و همکاری با مردم را یاد گرفتند.

از سوی دیگر مقام های محلی هرات مراکز آموزشی پلیس را از مهم ترین ارکان نظامی برشمرده و تاکید دارند به هر اندازه که سربازان و افسران پلیس و اردو/ارتش تاکتیک های رزمی و نحوه برخورد با مردم را فرا بگیرند به همان اندازه امنیت در کشور تامین و رضایت مردم از حکومت بیشتر خواهد شد.

در همین حال مولوی عبدالقیوم روحانی معاون والی هرات که در مراسم فراغت این شمار از نیروهای امنیتی از صنوف ارتقای ظرفیت حضور داشت تصریح کرد: «یونیفرم یکی از مشکلاتی است که تا هنوز حل نشده اما شماری از نیروهای امنیتی که در ایست بازرسی‌ها موظف هستند با لباس نظامی ملبس بوده و عمدتا افراد آموزش دیده ای می باشند.»

وی افزود: «برای عموم نیروهای امنیتی که در شهر گشت و گذار می کنند و یا در پوسته‌های امنیتی توظیف می باشند توصیه شده است تا حتی المقدور از یونیفرم استفاده کنند و فرماندهان امنیتی سعی کنند تا بر اساس لزوم دید برای نیروهای تحت فرمانشان که در مراکز شهری مسئولیت دارند یونیفرم تهیه کنند.»

گفتنی است که پس از تغییر نظامی سیاسی در افغانستان این نهمین دور از فراغت سربازان و افسران پلیس از مرکز تربیوی قوماندانی امنیه ولایت هرات است.

مسئولان این مرکز تعلیمی گفته اند تاکنون  در حدود چهار هزار نیرو در بخش‌های مختلف از این اکادمی فارغ شدند.

فراغت 282 تن از نیروهای پولیس در ولایت هرات

کلیدواژه