سرطان 14, 1402 08:41 Asia/Kabul

رئیس شورای علمای دینی ولایت ننگرهار در دیدار با مجید صادقی دولت آبادی سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در جلال آباد گفت: آمریکا و داعش دشمن مشترک مردم و حکومت های افغانستان و جمهوری اسلامی ایران است که مبارزه مشترک بر علیه این دشمن مشترک مسئولیت مردم و حکومت های هر دو کشور است.

به گزارش آصف شینواری خبرنگار رادیو دری، شیخ حضرت جان رئیس شورای علمای دینی ولایت ننگرهار گفت: بین افغانستان و جمهوری اسلامی ایران مشترکات  دیگری نیز وجود دارد که  با برگزاری نشست ها این مشترکات مستحکم تر می گردد و روابط کاری  بین حکومت های  دو کشور و مردم نیز استحکام وگسترش می یابد.

 رئیس شورای علمای دینی ولایت ننگرهار گفت: این نشست همچنان سبب نزدیک شدن روابط بین علمای دینی  و مذاهب بین دو کشور خواهد شد.

وی همچنان گفت حوزه شرقی به مثابه کلید کابل پایتخت کشور می باشد و به هر اندازه ای که در این حوزه کار و همکاری مشترک صورت بگیرد اثرات آن در کابل مشاهده خواهد شد.

 

در این حال مجید صادقی دولت آبادی  سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در جلال آباد  با استقبال از برگزاری این نشست گفت: علمای دینی در افغانستان از احترامی ویژه ای بین  مردم برخوردار هستند .

 وی افزود سعی می نماید  در تامین روابط بین علمای دینی دو کشور نقش خود را ایفا نماید.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران افزود به هر اندازه ای که بین حکومت ها، مردم و بخصوص علمای دینی دو کشور رابطه نزدیک وجود داشته باشد  به همان اندازه جلوی مداخلات بیگانگان بخصوص آمریکا و داعش که دشمن مشترک هر دو کشور است در افغانستان گرفته خواهد شد و این دشمن فرصت تسلط دوباره در این کشور را بدست نخواهد آورد.

وی گفت ایران حاضر است با شوراهای علمای دینی بر اساس خواست آنها در بخش های مختلف همکاری نماید.

داعش تهدید مورد حمایت آمریکا در افغانستان

کلیدواژه