سرطان 19, 1402 15:09 Asia/Kabul
  • آزادی شمار دیگری از اتباع افغانستان از زندان های پاکستان
    آزادی شمار دیگری از اتباع افغانستان از زندان های پاکستان

شمار دیگری از اتباع افغانستان از زندان های پاکستان آزاد شدند .

هفته گذشته نیز 556 پناهجوی افغانستان‌ از طریق مرز «اسپین بولدک» در ولایت قندهار به این کشور بازگشته‌اند.

به گزارش  رادیو دری، وزارت مهاجرین حکومت طالبان امروز دوشنبه اعلام کرد،در ادامه روند آزادی پناهجویان زندانی از زندان های پاکستان، 26 پناهجوی دیگر از زندان کویته این کشور آزاد شدند و به افغانستان بازگشتند.

در ماه های اخیر موضوع بازداشت یا اخراج پناهجویان افغان در پاکستان و بدرفتاری با آنها به چالشی در روابط دوکشورتبدیل شده است .

بیش از چهاردهه جنگ و اشغالگری در افغانستان ، موجب مهاجرت میلیون ها شهروند افغانستانی شده است. به دلیل اشتراکات فرهنگی و همجواری، بیش از نیمی از مهاجران افغانستانی در پاکستان و ایران زندگی میکنند.

در همین زمینه  شورای مهاجرین افغان در پاکستان دیروز یک شنبه در نامه ای از نهادهای مربوط دولت پاکستان و کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان خواست تا به مشکلات آنها رسیدگی شود.

میر احمد رؤفی، رئیس شورای مهاجرین افغان در پاکستان در این‌باره گفت: آنچه که بر مهاجرین افغان از سوی پلیس در پاکستان اعمال می‌شود، دردآور است .

این نامه بیشتر به مشکلات افغان‌هایی پرداخته که پس از تسلط گروه طالبان بر افغانستان از این کشور به پاکستان مهاجرت کرده‌اند.

پیش از این " منزه کاکر" ، وکیل مدافع مهاجرین افغان در پاکستان، بارها از دستگیری هزاران مهاجر افغان حتی با داشتن مدرک قانونی و حبس آن‌ها در زندان‌های کراچی اعتراض کرده بود .

آزادی ۲۷ شهروند افغان از زندان‌های پاکستان

کلیدواژه