سرطان 24, 1402 16:15 Asia/Kabul

امسال از آغاز فصل گرما 30 نوجوان در ولایت ننگرهار در دریاهای کابل و کنر غرق شده اند.

به گزارش محمد آصف شینواری خبرنگار رادیو دری، ولایت ننگرهار از جمله ولایات گرمسیری افغانستان است که بسیاری از نوجوانان این ولایت به خصوص کسانی که خانواده‌هایشان وضعیت اقتصادی مناسبی ندارند برای فرار از این گرما تن به آب دریاهای کنر و کابل می زنند اما به سبب ندانستن شنا، غرق می شوند و جان خود را از دست می دهند.

اسماعیل و بهار دو تن از آب بازان/شناگران که غرق شدن بیشتر این نوجوانان را از نزدیک دیده اند می‌گویند خانواده‌ها در مرگ این نوجوانان مقصر هستند.

به ګفته آنها خانواده ها بر فرزندانشان نظارت ندارند و بعد از آنکه کودکان و نوجوانانشان در آب غرق می شوند برای به دست آوردن جسدهای آنان سرگردان می شوند.

مردم نیز از حکومت می خواهند برای جلوگیری از تلفات در فصل گرما با ساختن حوض/استخرها از مرگ و میر این نوجوانان جلوگیری کند.

سباوون صالح و حشمت الله دو تن از جوانان می گویند کشته شدن نوجوانان هنگام آب بازی را نباید دست کم گرفت.

در همین حال مسؤولان اداره اطلاعات و فرهنگ ولایت ننگرهار که تا حال غرق شدن و جان باختن 30 تن از نوجوانان را تایید کرده اند می گویند به کار آگاهی عامه در این خصوص ادامه می دهند.

مولوی صدیق الله قریشی امر اطلاعات ریاست اطلاعات و فرهنگ ولایت ننگرهار می گوید خانواده ها را تشویق نموده است تا فرزندانشان را از آب بازی در دریای‌های کابل وکنر باز دارند.

ساخت حسگری برای جلوگیری از غرق‌شدن شناگران