سرطان 27, 1402 09:23 Asia/Kabul
  • واکنش طالبان به گزارش سازمان ملل درباره ی نقض حقوق بشر در افغانستان
    واکنش طالبان به گزارش سازمان ملل درباره ی نقض حقوق بشر در افغانستان

سخنگوی حکومت طالبان گزارش دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد در مورد نقض حقوق بشر، قتل‌ها و بازداشت‌های خودسرانه را تکذیب کرد.

به گزارش رادیو دری، ذبیح الله مجاهد سخنگوی حکومت طالبان در واکنش به گزارش دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) مبنی بر نقض حقوق بشر، قتل‌ها و بازداشت‌های خودسرانه در افغانستان اعلام کرد: گزارش یوناما که ازسوی سازمان ملل متحد منتشر و در آن گلایه‌ها و شکایاتی ارائه شده است، حقیقت ندارد.

وی افزود: چنین گزارش‌هایی براساس نقل قول از افرادی تهیه می‌شود که از افغانستان فرار کرده اند و اکنون جبهه تبلیغات علیه کشور خود ایجاد کرده اند و یا اینکه بعضی از افراد در بدنه یوناما از نام این نهاد سوء استفاده می‌کنند و براساس اطلاعات نادرست مشغول تبلیغ علیه افغانستان هستند.

مجاهد گفت: هیچ گونه قتل یا بازداشت‌های خودسرانه در افغانستان وجود ندارد و جلوی هر گونه حمله بر اقلیت‌های مذهبی نیز گرفته شده است.

وی تصریح کرد: پخش گزارش‌های منفی درباره افغانستان به معنای کینه توزی است که باید متوقف شود.

دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد در گزارش روز دوشنبه خود از آنچه که قتل‌های خودسرانه، بازداشت نظامیان سابق، اعمال محدودیت‌ها در برابر زنان به ویژه ممنوعیت اشتغال و مجازات‌های بدنی خوانده است، از حکومت سرپرست افغانستان انتقاد کرد.

بخشی از این گزارش به ادامه حملات انتحاری و انفجار‌های خونین در افغانستان به عنوان یک نگرانی قابل توجه، اختصاص یافته است.

نگرانی سازمان ملل متحد از ادامه حملات تروریستی در افغانستان

کلیدواژه