سرطان 30, 1402 13:17 Asia/Kabul
  • وزارت فرهنگ طالبان خواستار بازسازی آثار باستانی شهر بامیان شد
    وزارت فرهنگ طالبان خواستار بازسازی آثار باستانی شهر بامیان شد

معاون وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان در جریان بررسی ظرفیت‌های باستانی ولایت بامیان، بر حفاظت از این مناطق تاریخی تاکید کرد و دستور داد برای مرمت‌کاری آثار باستانی اقدام فوری صورت بگیرد.

به گزارش رادیو دری، مولوی عتیق الله عزیزی، معاون وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان، هنگام بازدید از شهر باستانی بامیان، بر حفاظت بیشتر و مرمت‌کاری آثار باستانی این ولایت تاکید کرد.

مولوی عزیزی، هنگام بازدید از مناطق باستانی غلغله، بازار کهنه بامیان، کاروان‌سرای شش پل و شهر باستانی ضحاک گفت که باید به حفاظت از این مناطق توجه بیشتر شود و بخش‌هایی که نیاز به مرمت‌کاری دارد، اقدام فوری صورت بگیرد.

معاون وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان افزود که مسئولان شهر باید فورا مشکلات موجود در کاروان‌سرای قدیمی شش پل را حل و زمینه بازسازی این اثر تاریخی را فراهم کنند.

هم‌چنین، وی در بررسی از بازار کهنه بامیان به مالکان مغازه‌های این بازار داد که برای حل مشکلات آنان تلاش می‌کند.

گفته می‌شود کاروانسرای شش پل با قدمتی چند هزار ساله در مسیر جاده ابریشم قدیم قرار دارد. بخش‌هایی از این عمارت قدیمی که در گذشته به عنوان محل تجمع کاروان‌های تجاری استفاده می‌شد، هنوز باقی مانده، اما بسیاری از بخش‌های آن در حال تخریب شدن است. در دو سال گذشته موسسه فیروزکوه اعلام کرده بود که آمادگی دارد برای بازسازی این اثر تاریخی اقدام کند.

پیش از این نیز، مولوی عتیق الله عزیزی، معاون وزارت اطلاعات و فرهنگ در دیدار با سرپرست ولایت بامیان گفته بود که هر گوشه شهر بامیان جذابیت‌های خاص گردشگری دارد و باید روی آن بیشتر کار شود تا گردشگران بیشتری به آن‌جا سفر کند.

یونسکو از آثار تاریخی بامیان محافظت می‌کند

کلیدواژه