اسد 07, 1402 11:42 Asia/Kabul

باشندگان ولایت ننگرهار خواستار ساخت بندهای کوچک ابگردان برای مهار کردن آب باران در این ولایت هستند.

به گزارش آصف شینواری خبرنگر رادیو دری ،وارث خان و چمن گل دوتن از باشندگان مناطق شینوار ولایت ننگرهار می گویند : خشکسالی در این ولایت سال به سال بیشتر می شود.

به گفته ی آنان  دهاقین هر سال در زمین های شان زحمت می کشند اما در نتیجه ی خشکسالی زحمات آنان هدر می روند.

 وارث خان و چمن گل افزودند، مناطق بیشتر در دامنه کوه سفید در این ولایت اماده ساخت بند های اب گردان و ذخیره نمودن آب باران می باشند که حکومت و موسسات خیریه باید در این خصوص مسئولیت خویش را ایفا کنند.

 الفت الله محب زی باشنده ولسوالی سپین غر ولایت ننگرهار می گوید در هنگام باران در این ولسوالی تمام آب به هدر میرود و هیچ فایده ای از آن گرفته نمیشود به گفته ی موصوف مناطق بیشتر این ولسوالی آماده ساخت بند های ابگردان و ذخیره کردن آب بارانی می باشد.

 وی می گوید در صورتی که این بندها ساخته شود از یکطرف چشمه ها و کاریز های در حال خشک شدن دوباره پر از آب خواهد شد واز جانب دیگر میزان حاصلات زراعتی بیشتر خواهد شد.

در این حال انجنیر محمد نعیم شینواری مسئول بخش انجنیری حوزه دریایی ولایت ننگرهار میگوید در تمامی ولسوالی های این ولایت سروی ساخت بند های ابگردان را انجام داده است .

به گفته ی موصوف چندین موسسه کمک رسان نیز در ساخت بند های ابگردان و ذخیره نمودن آب باران به اداره حوزه دریایی این ولایت وعده همکاری داده است.

 

کلیدواژه