اسد 09, 1402 12:09 Asia/Kabul
  • مجاهد: هیچ خطری دادستان‌های حکومت پیشین را تهدید نمی‌کند
    مجاهد: هیچ خطری دادستان‌های حکومت پیشین را تهدید نمی‌کند

سخنگوی حکومت طالبان ادعای یک نهاد آمریکایی را درباره تهدیدات جانی برای دادستان‌های حکومت پیشین افغانستان رد و تاکید کرد: این نگرانی‌ها بی اساس است.

به گزارش رادیو دری؛ ذبیح الله مجاهد امروز در پیامی توئیتری با رد ادعای نهاد آمریکایی "عدالت انتقالی و صلح" در مورد سارنوال‌های افغان افزود: هیچ کسی نمی‌تواند از فرمان عفو رهبر این گروه سرپیچی کند.

وی این نهاد آمریکایی را متهم کرد که با این ادعاها در پی خارج کردن کادرها از افغانستان و هموار کردن زمینه برای قاچاق انسان است.

سخنگوی طالبان با تاکید بر اینکه هیچ خطر و تهدیدی متوجه هیچ سارنوالی نیست اضافه کرد: بعضی از نهادهای خارجی مغرض، تحت نام‌های حقوق انسانی، صلح و عدالت، گزارش های نادرستی در مورد افغانستان پخش می‌کنند و برای فراری دادن و خارج کردن مردم ما از کشور برنامه دارند.

مجاهد از مردم افغانستان خواست که فریب این نهادهای مشکوک را نخورند و کشور خود را ترک نکنند، زیرا عفو عمومی امارت اسلامی برای همه قابل تطبیق است و کسی نمی‌تواند از آن سرپیچی کند.

نهاد عدالت انتقالی و صلح امریکایی در گزارشی ادعا کرده است که دادستان های پیشین حکومت افغانستان از سوی نیروهای طالبان تحت تعقیب هستند و جان آنها در خطر است.

این اظهارات مجاهد در حالی است که در دو سال گذشته شمار  زیادی از دادستان های حکومت پیشین افغانستان به طرز مشکوکی جان خود را از دست داده اند.

بازداشت یک دادستان دولت پیشین در دایکندی به دست طالبان

قتل ۲۶ دادستان در یازده ماه گذشته در افغانستان

کلیدواژه