اسد 15, 1402 16:07 Asia/Kabul
  • نشریه پاکستانی: طالبان در قبال پاکستان پیرو سیاست‌های غنی است
    نشریه پاکستانی: طالبان در قبال پاکستان پیرو سیاست‌های غنی است

روزنامه "نیشن" پاکستان مدعی شد: طالبان با ترفند برانگیختن احساسات ضدپاکستانی، همان سیاست اشرف غنی را در برابر اسلام آباد دنبال می‌کند.

به گزارش رادیو دری؛ روزنامه پاکستانی نیشن، انتقاد دولت‌های پیشین افغانستان از پاکستان را یک مَرَض رایج خواند و اذعان کرد: مقصر دانستن اسلام‌آباد در افغانستان، راه آسانی برای شانه خالی کردن از مسوولیت شده است.

نیشن افزود: اکنون تروریسم نشأت گرفته از افغانستان به بزرگترین مساله پاکستان و منطقه تبدیل شده و موضوع تروریسم، ریشه در ساختارهای طالبان دارد.

این روزنامه پاکستانی تأکید کرد: باید به طالبان پیام روشنی داد که گروه‌های تروریستی نباید از خاک افغانستان علیه پاکستان استفاده کنند و طالبان نیز باید مسوولیت نظارت بر آنچه را در خاک افغانستان می‌گذرد، بر عهده گیرند.

مقامات اسلام آباد، هیات حاکمه افغانستان را همواره متهم می‌کنند که تحریک طالبان پاکستان را در خاک خود پناه داده‌اند. آنها همچنین مدعی هستند که برخی از شهروندان افغانستان در حملات خونین پاکستان دست دارند.

پاکستان در سالهای اخیر به ویژه پس از قدرت گرفتن دوباره طالبان در افغانستان در اوت 2021، بارها حکومت کابل را به حمایت از عناصر تروریستی و مخالف اسلام آباد متهم کرده است؛ با این حال حکومت طالبان این ادعای اسلام آباد را رد کرده است. 

تحریک طالبان پاکستان اظهارات ارتش پاکستان را رد کرد

اسلام آباد: کابل سران تحریک طالبان پاکستان را تحویل دهد

کلیدواژه