اسد 19, 1402 09:32 Asia/Kabul

سرپرست وزارت مخابرات و تکنولوژی معلوماتی حکومت طالبان می‌گوید کیفیت خدمات مخابراتی بهبود یافته و هزینه تماس و اینترنت نیز کاهش یافته است.

به گزارش ذبیح الله قریشی خبرنگار رادیو دری، نجیب‌الله حقانی سرپرست وزارت مخابرات و تکنالوژی/فناوری معلوماتی حکومت طالبان روز چهارشنبه در نشست مطبوعاتی حسابدهی دولت به ملت در مرکز اطلاعات و رسانه‌های حکومت گفت پس از روی کار آمدن دوباره‌ی طالبان، «نرخ‌های انترنتی بین ۴۰ تا ۶۰ درصد کاهش یافته و در بخش مکالمه نیز در حدود ۳۰ درصد کاهش به وجود آمده است.»

بر بنیاد گفته‌های حقانی، هم‌اکنون اینترنت ارزان‌تر از کشورهای همسایه در اختیار افغان‌ها قرار گرفته است.

سرپرست وزارت مخابرات تاکید کرد که سقف تعرفه ثابت قیمت‌های عادی انترنت و مکالمات صوتی برای شرکت‌های مخابراتی تعیین شده است که به دلیل آن قیمت ها نسبت به قبل کاهش یافته است.

نجیب الله حقانی در ادامه گفت: «حکومت در یک سال گذشته میلیون‌ها دلار عواید جمع‌آوری کرده و در حال حاضر۲۳ میلیون سیمکارت در افغانستان فعال است.»

وی همچنان گفت که روند توزیع و‌ فروش سیمکارت‌ها بین ۹۷ تا ۹۸ درصد قانونی شده است.

او اضافه کرد که هرچند از فروش آزادانه سیم‌کارت در جاده‌ها جلوگیری شده اما وزارت مخابرات تلاش دارد تا از این پس هیچ سیم‌کارتی بدون ارائه اسناد معتبر برای مردم به فروش نرسد.

بر اساس گزارش وزارت مخابرات، در یک سال گذشته ۳۹ شرکت خدمات پُستی که به‌گونه غیرقانونی در کابل فعالیت می‌کرد مسدود و از فعالیت سایت‌های غیراخلاقی جلوگیری شده است.

امضای قرارداد ارائه ی خدمات مخابراتی در مناطق دوردست افغانستان

کلیدواژه