اسد 20, 1402 15:45 Asia/Kabul
  • واکنش سئول درباره آزادسازی دارائی مسدود شده ایران
    واکنش سئول درباره آزادسازی دارائی مسدود شده ایران

سئول پس از توافق تهران و واشنگتن برای آزادی جاسوسان آمریکایی در ایران، ابرازامیدواری کرد که موضوع دارایی‌های مسدود شده جمهوری اسلامی ایران در کره جنوبی، به راحتی حل شود.

به گزارش رادیو دری، وزارت امور خارجه کره جنوبی امروز (جمعه) با انتشار بیانیه‌ای مدعی شد، سئول اطلاعاتی در رابطه با گزارش‌های رسانه‌ ای مبنی بر آزادی پنج جاسوس آمریکایی به عنوان بخشی از قراردادی که براساس آن، شش میلیارد دلار از دارایی‌های ایران در کره جنوبی آزاد می‌شود، ندارد.

دستگاه دیپلماسی کره جنوبی در ادامه همچنین آورده: سئول درحال رایزنی نزدیک با طرف های درگیر، شامل واشنگتن و تهران برای حل موضوع وجوه مسدود شده ایران بوده و هست و امیدوار است که این موضوع کاملا دوستانه حل شود.

واشنگتن روز پنجشنبه (دیروز) خروج پنج زندانی آمریکایی از زندان‌ در ایران را تایید کرد و افزود که به رغم توافق صورت گرفته برای آزادی اتباع آمریکایی در ایران، اما فشار و تحریم‌ها علیه تهران کاهش نخواهد یافت.

هیات نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل هم شامگاه پنجشنبه خبر آزادی این افراد از زندان و قرار گرفتن آنها در حصر خانگی را تایید کرد. 

علی باقری، معاون سیاسی وزیرخارجه ایران با بیان اینکه فرآیند آزاد سازی چند میلیارد دلار از دارایی‌های جمهوری اسلامی ایران آغاز شده، گفت: تضمین‌ لازم برای پایبندی واشنگتن به تعهدات خود را دریافت کرده‌‌ایم و آزادی چند ایرانی بازداشت شده در آمریکا نیز در این چارچوب است.

کلیدواژه