اسد 25, 1402 09:07 Asia/Kabul
  • تاکید امیرعبداللهیان بر ضرورت ارائه کمک‌های بین‌المللی به آوارگان افغانستانی در ایران
    تاکید امیرعبداللهیان بر ضرورت ارائه کمک‌های بین‌المللی به آوارگان افغانستانی در ایران

وزیر امور خارجه ایران بر ضرورت ارائه کمک‌های بشردوستانه بین‌المللی به آوارگان افغانستانی در ایران تاکید کرد و خواستار تشدید فعالیت‌ها برای حل و فصل مشکلات جاری معیشتی و انسانی در افغانستان شد.

به گزارش رادیو دری، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران روز سه شنبه در دیدار «طارق علی بخیت» معاون دبیرکل و فرستاده ویژه سازمان همکاری اسلامی در امور افغانستان گفت: جمهوری اسلامی ایران با داشتن ۹۰۰ کیلومتر مرز مشترک با افغانستان نسبت به تحولات این کشور اهتمام و حساسیت داشته و راه حل خروج افغانستان از وضعیت کنونی را تشکیل دولت فراگیر با حضور همه گروه های قومی و مذهبی این کشور می داند.

Image Caption

 

امیرعبداللهیان بر ضرورت ارائه کمک های بشردوستانه بین المللی به آوارگان افغانستانی در ایران تاکید و خواستار تشدید فعالیت ها برای حل و فصل مشکلات جاری معیشتی و انسانی در افغانستان شد.

وزیر امور خارجه ایران همچنین با توجه به برگزاری هجدهمین نشست اضطراری وزیران امور خارجه سازمان همکاری اسلامی برای بررسی اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم در برخی کشورهای اروپایی و قطعنامه صادره در این زمینه، انتظار جمهوری اسلامی ایران در زمینه اجرایی شدن پیشنهادات دولت های عضو در این خصوص را یادآور شد.

علی بخیت معاون دبیرکل و فرستاده ویژه سازمان همکاری اسلامی در امور افغانستان نیز در این دیدار، نقش جمهوری اسلامی ایران درخصوص وضعیت افغانستان را بسیار مهم و سازنده خواند و خواستار دریافت نظرات و مساعدت ایران درباره رفع مشکلات افغانستان شد.

تشکیل دولت فراگیر راه حل مشکلات کنونی افغانستان است

کلیدواژه