اسد 28, 1402 13:35 Asia/Kabul
  • طالبان: افغان‌ها همیشه متجاوزان را پشیمان کرده‌اند
    طالبان: افغان‌ها همیشه متجاوزان را پشیمان کرده‌اند

طالبان در بیانیه ای به مناسبت سالروز استقلال افغانستان از سیطره استعمار انگلیس تصریح کرده است تاریخ نشان می‌دهد که افغانستان، سرزمینی تسخیرناپذیر است و ملت افغان متجاوزان را پشیمان می‌کند.

به گزارش رادیو دری؛ در این بیانیه آمده است: ملت مجاهد افغانستان این را برای خود افتخاری بزرگ می‌داند که در صد سال گذشته، پی درپی سه امپراتوری را تحت قیادت علمای مجاهد خویش و به کمک الله تعالی از کشور رانده است.

این بیانیه می افزاید: شکست استعمار انگلیس به دست افغان‌ها و پس از آن شکست قشون سرخ و تجزیه اتحاد شوروی و بعدها شکست نیروهای امریکایی و ناتو نشان داد که افغانستان کشوری تسخیر ناپذیر است و مردم آن مسلمانانی قوی، متحد و عاشق استقلال هستند.

طالبان تاکید کرده است: مردم مؤمن افغانستان همیشه مظلوم بوده و هرگز قصد آسیب رساندن به کشورها و ملت‌های دیگر را نداشته و ندارند، اما متأسفانه ابرقدرت‌های دیگر به حقوق و آزادی‌های آنان تجاوز و ظلم کرده اند و ملت افغانستان نیز متجاوزان را از اعمال‌شان پشیمان کرده اند.

طالبان در ادامه این بیانیه با تاکید بر تعهد خود به پاسداری از ارزش‌های دینی، عقیده، اندیشه و فرهنگ خود اضافه کرده است: امارت اسلامی با قربانی‌های بی مثال مجاهدان به دست آمده است و به هیچ کسی اجازه نمی دهیم که غرور و ارزش‌های ما را دست کم بگیرد و علیه آن خدعه و نیرنگ کند.

طالبان همچنین تصریح کرده است: امارت اسلامی روابط با کشورهای منطقه و جهان را بر اساس شریعت اسلامی تنظیم می کند و همان‌گونه که هرگز قصد ظلم و آسیب رساندن به کسی را نداشته است، از دیگران نیز می خواهد که چنین سیاستی را در پیش گیرند.

28 اسد سالروز استقلال افغانستان و پایان دوره استعمار سیاه انگلیس بر این کشور است.

مجاهد: ملت افغانستان در حفاظت از استقلال و آزادی خود، تاریخی روشن دارد

طالبان ۲۸ اسد "سالروز استرداد استقلال افغانستان" را رخصتی عمومی اعلام کرد

کلیدواژه