اسد 30, 1402 15:16 Asia/Kabul
  • اطلاعیه مهم کنسولگری افغانستان در مشهد درباره سفر اربعین
    اطلاعیه مهم کنسولگری افغانستان در مشهد درباره سفر اربعین

کنسولگری افغانستان در مشهد مقدس در رابطه به سفر اربعین اتباع غیرمقیم افغانستانی اطلاعیه ای در شش بند منتشر کرد.

به گزارش رادیو دری، در اطلاعیه کنسولگری افغانستان در مشهد آمده است: «ضمن تشکر و قدردانی از مقامات عالیه جمهوری اسلامی ایران به خصوص وزارت محترم امور خارجه، وزارت محترم کشور، نماینده ویژه مقام عالی ریاست جمهوری اسلامی ایران جناب آقای کاظمی قمی و همچنین ریاست محترم نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال شرق از تلاش‌های بی‌شائبه شان غرض تسریع و تنظیم امور زائران اربعین به خصوص مسافرین افغان که با دولت جمهوری عراق توافق صورت گرفته است و همچنان پیرو چندین دیدار و مذاکرات سرکنسول افغانستان در مشهد با رئیس محترم نمایندگی وزارت امور خارجه ج.ا. ایران در شمال و شرق و سفیر جمهوری عراق در تهران و محترم جناب آقای عبدالکریم جاسم کریم جنرال قونسل جمهوری عراق در مشهد تصامیم ذیل اتخاذ گردید:

۱ - برای تعداد ۵۰ هزار متقاضی زیارت عتبات عالیات و کربلای معلی در ایام اربعین، ویزای رایگان صادر شود.

۲ - این ۵۰ هزار تن به اتباع افغانستان غیر مقیم ایران اختصاص داشته که به صورت عبوری از جمهوری اسلامی ایران از مرز شلمچه وارد عراق خواهند شد.

۳ - ویزا به صورت مانیفستی از طریق سفارت جمهوری عراق در تهران و همچنین سرکنسولگری‌های آن کشور در مشهد، کرمانشاه و اهواز صادر می­‌گردد و زائران محترم جهت اخذ ویزای عراق به صورت انفرادی مراجعه نفرمایند.

۴ - شرکت های مسافرتی - سیاحتی دارای مجوز رسمی مقیم جمهوری اسلامی ایران نیز می توانند اقدام به أخذ ویزا نمایند.

۵ - شرکت ها موظف شده اند از هرنوع اضافه ستانی جداً خودداری نمایند و در صورت تخلف زائرین محترم موضوع را از طریق شماره تماس 09364462326 با سرکنسولگری افغانستان در مشهد در میان بگذارند.

۶ - به دلیل فصل گرما و جلو گیری از گرمازدگی توصیه می گردد برنامه ریزی های حرکت وسایل نقلیه کاروان‌های زیارتی از طرف شب انجام گردد.

لازم به ذکر است اطلاعیه کنسولگری افغانستان در مشهد در حالی شلمچه را به عنوان مرز خروج از ایران را برای اتباع غیرمقیم افغانستان معرفی کرده است که مقام های ایرانی بارها مرز چذابه را به عنوان مرز محل خروج اتباع افغانستانی غیرمقیم اعلام کرده اند.

آماده سازی مرز چذابه برای اربعین حسینی

کلیدواژه