سنبله 07, 1402 14:07 Asia/Kabul
  • اصل ماجرای ناکامی شناگر افغانستانی در مسابقات روسیه چه بود؟
    اصل ماجرای ناکامی شناگر افغانستانی در مسابقات روسیه چه بود؟

پس از انتشار خبر جنجالی غرق شدن شناگر افغانستانی در استخر مسابقات شنای دانشجویان در روسیه و همرسانی وسیع آن در رسانه‌های فارسی زبان، اکنون جزییات بیشتری از این خبر منتشر شده است.

به گزارش رادیو دری، خبرگزاری تاس روسیه در توضیح خبر غرق شدن عبدالوارث کریمی شناگر افغانستانی و نجات او توسط تیم نجات غریق مسابقات، نوشت: ««شناگر افغان پس از گرفتگی عضله ساق پا هنگام شنا نتوانست کار خود را ادامه دهد و با کمک غریق نجات از استخر خارج شد و با برانکارد بیرون رفت.»

تاس افزوده است که وضعیت سلامتی وارث کریمی پایدار است و او مشکل خاصی ندارد.

کریمی که یک شبه به چهره مشهور در میان کاربران فارسی زبان شبکه های اجتماعی تبدیل شده هنوز درباره اتفاقاتی که روز برگزاری مسابقه شنای 50 متر پروانه در روسیه برایش رخ داد، اظهار نظر نکرده است.

ضعف پوشش خبری مسابقات و تصاویر منتشر شده از آن سبب القای این مطلب شد که شناگر افغانستانی بدون آگاهی از الفبای شنا در مسابقات بین المللی به مسابقات روسیه اعزام شده است.

لازم به یادآوری است روس‌ها چند سال پیش میزبانی یونیورساد (مسابقات جهانی دانشجویان) ۲۰۲۳ را به دست آوردند که جنگ این کشور و اوکراین باعث شد تا میزبانی از روسیه گرفته شود.

با این حال فدراسیون روسیه تصمیم گرفت این مسابقات را مستقل از یونیورساد جهانی و به صورت غیررسمی با حضور کشورهای دوست خود برگزار کند.

ناکامی عجیب شناگر افغانستانی در مسابقات روسیه

کلیدواژه