سنبله 09, 1402 13:15 Asia/Kabul
  • مدیرکل حج و زیارت خوزستان: زائران اربعین حسینی (ع) مدارک قانونی تردد همراه داشته باشند

مدیرکل سازمان حج و زیارت استان خوزستان در جمهوری اسلامی ایران گفت: زائران عزیز اربعین حسینی (ع) حتما مدارک قانونی تردد همراه داشته باشند تا در مرزها دچار مشکل نشوند.

محمدامین یاقوت در گفتگو با بخش خبر رادیو دری اظهار کرد: مرزهای شلمچه و چذابه در استان خوزستان آماده پذیرش و خدمتگذاری برای زائران عزیز ایرانی و کشورهای دوست و برادر همسایه است و حدود یک میلیون زائر از دو مرز شلمچه و چذابه در حال تردد هستند، تعداد زیادی عازم عتبات عالیات عراق شده اند و تعدادی هم که سفر زیارتی خود را زودتر شروع کرده بودند، در حال خاتمه دادن به سفر و بازگشت می باشند.

وی افزود: بر اساس دستورالعملی که صادر شده امسال مهاجرین افغانستانی مقیم جمهوری اسلامی ایران از مرز شلمچه و اتباع افغانستانی غیرمقیم از مرز چذابه خارج شده و وارد عراق می شوند.

یاقوت با بیان اینکه موکب ها در حال حاضر فعال هستند و خدمات بسیار خوبی برای زائران در نظر گرفته شده، گفت: تردد زائران در مرزها معمولا روان است اما در برخی ساعات شبانه روز شاهد ترافیک هستیم و با توجه به افزایش دمای هوا در طول روز بهتر است زائران عزیز ساعات حضور و ترددشان را در مرز به حوالی غروب و بعد از آن تنظیم کنند.

وی با بیان اینکه زائران حتما مدارک قانونی تردد همراه داشته باشند، تاکید کرد: زائران عزیز مدارک تردد مثل ویزا و مانیفست و اسناد هویتی خود را به همراه داشته باشند.

مدیرکل حج و زیارت خوزستان از زائرانی که با ویزای مانیفستی عازم عراق هستند خواست تا همه اعضای مانیفست با هم و در یک زمان از مرز خارج شوند و در عراق هم همه با هم وارد شوند تا مشکلی برایشان پیش نیاید. (ویزای مانیفستی به ویزای گروهی گفته می شود که از سوی سفارت و کنسولگری های عراق برای زائران اربعین به صورت لیست های پنج نفره یا بیشتر صادر می شود، این ویزاها برای کاروان های زیارتی و به منظور تسهیل تردد در مرزها صادر می شود)

مدیرکل حج و زیارت خوزستان همچنان گفت: طبق برنامه ریزی تا پنج روز بعد از اربعین حسینی (ع) خدمات در مرزها انجام می شود، از اینرو از همه زائران خواهشمندیم سفر معنوی خود را طوری برنامه ریزی کنند که حداکثر تا پنج روز بعد از اربعین از کشور عراق خارج شوند.

 

کلیدواژه