سنبله 09, 1402 15:33 Asia/Kabul
  • مواکب مهاجرین در مرز دوغارون و مشهد آماده پذیرایی از زائران افغانستانی اربعین حسینی هستند

مسوول روابط عمومی ستاد مردمی اربعین حسینی (ع) مهاجرین افغانستانی مقیم خراسان رضوی گفت: مواکب مهاجرین در مرز دوغارون و مشهد مقدس آماده پذیرایی از زائران افغانستانی اربعین حسینی هستند.

روح الله راجی با اشاره به آغاز ورود زائران افغانستانی اربعین حسینی از افغانستان به جمهوری اسلامی ایران گفت: تعداد زیادی از این زائران که از مرز دوغارون وارد شدند به مشهد مقدس آمدند و در مواکبی که از قبل برای پذیرایی از زائرین آماده شده به استراحت پرداختند.

وی افزود: با تمهیداتی که فراهم شده بود و آمادگی که زائران داشتند آنان به سمت مرز چذابه حرکت کردند.

به گفته راجی مواکب در مشهد آماده پذیرایی از زائران اربعین حسینی (ع) هستند اما بر اساس سیاست مسوولان استانداری خراسان رضوی این پذیرایی موقت است و زائران با یک استراحت کوتاه برای حضور در عراق و پیوستن به راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی (ع) عازم مرز چذابه می شوند.

مسوول ستاد مردمی اربعین حسینی مهاجران افغانستانی مقیم خراسان رضوی عنوان کرد: این ستاد از دو ماه قبل با برگزاری جلسات با مسوولان ذیربط خراسان رضوی آمادگی های لازم را اتخاذ کرد و از دو هفته قبل برنامه های خود را به اجرا درآورد، هفته گذشته هم تعدادی از خادمین به مرز دوغارون رفتند و اولین موکب را از طرف این ستاد ایجاد کردند تا زائرانی که وارد دوغارون می شوند بتوانند از امکانات آنجا استفاده کرده و استراحت نمایند و به سمت مشهد یا مرز جذابه حرکت کنند.

وی اضافه کرد: در مشهد مقدس هم مانند سال های گذشته مواکب مربوط به مهاجرین فعال هستند و هفده موکب برای پذیرایی از زائران اربعین حسینی (ع) اعلام آمادگی کرده اند.

 

کلیدواژه