دیدار کاظمی قمی با ملابرادر
(last modified 1402-06-11T14:00:02+00:00 )
سنبله 11, 1402 18:30 Asia/Kabul

نماینده ویژه و سرپرست سفارت جمهوری اسلامی ایران در افغانستان با معاون اقتصادی رییس کابینه حکومت طالبان دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش ذبیح الله قریشی خبرنگار رادیو دری، دفتر معاونت اقتصادی رییس الوزرای حکومت طالبان روز شنبه 11 سنبله با نشر خبرنامه‌ای نوشت، در دیدار حسن کاظمی قمی نماینده‌ ویژه و سرپرست سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل با ملاعبدالغنی برادر معاون اقتصادی رییس الوزرا، دو طرف روی موضوعات سیاسی، اقتصادی و همکاری‌های دوجانبه، بحث و تبادل‌نظر کردند.

ملا برادر در این دیدار گفته است که به‌منظور بهبود روابط لازم است ایران و سایر کشورهای همسایه گام‌های اساسی بردارند و به هیچ‌کس فرصت آن‌را مساعد نسازند تا به این مناسبات صدمه برساند.

در این خبرنامه به نقل از آقای قمی آمده است که وی در این دیدار از علاقه‌مندی تهران به همکاری با کابل در بخش‌های اقتصادی، کشاورزی، صنعت و حمل و نقل ریلی خبر داده است.

همچنین در خبرنامه گفته شده که در این دیدار در کنار ملا عبدالغنی برادر، معاون اقتصادی نخست‌وزیر، دین‌محمد حنیف، سرپرست وزارت اقتصاد و خیرالله خیرخواه، سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ نیز حضور داشته اند.

کاظمی قمی: مواضع ایران در قبال افغانستان، مداخله‌گری به شمار نمی‌رود

کلیدواژه