سنبله 14, 1402 08:57 Asia/Kabul

خیرالله خیرخواه، سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ در سفر اش به تخار گفت: قدرتهای جهان دیگر نمی‌توانند در افغانستان حاکمیت کنند و یا طرز تفکر شان را در میان مردم این کشور نهادینه بسازند.

به گزارش سمیع خاوری خبرنگار رادیو دری، ملا خیر الله خیرخواه سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ، قاری فصیح الدین فطرت لوی درستیز وزارت دفاع ملی، حیات الله مهاجر فراهی معین نشراتی وزارت اطلاعات و فرهنگ و شماری دیگر طی یک سفر به ولایت تخار در شمال‌شرق افغانستان سفر کردند.

 

فصیح الدین فطرت لوی درستیز قوای مسلح وزارت دفاع حکومت طالبان هم با انتقاد از احزاب و جریان های گذشته گفت: دلیل بروزجنگ های داخلی و برپایی آشوب تقسیم بندی قدرت میان احزاب و گروه ها بود.

این مقام بلند پایه امنیتی حکومت طالبان افزود: حکومت کنونی خواست‌ها و فرمایشات بی مورد هیچ قدرتی را نمی‌پذیرد و از همه کشورهای دخیل در قضایای افغانستان خواست که از دخالت دست بردارند و مردم افغانستان را به حال خود بگذارند.

حیات الله مهاجر فراهی معین نشراتی وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان هم گفت: دلیل اصلی عدم به رسمیت شناختن آنها عدم شکل گیری حکومت همه شمول است، او افزود اگر حکومت شأن همه شمول نیست پس افغان شمول است وچهره های تاثیر گذار در درون حکومت مسئولیت خدمت گذاری را به عهده گرفته اند.

در همین حال باشندگان تخار از سفر مقامات بلند پایه حکومت طالبان به این ولایت استقبال نموده و تاکید بر عملی سازی برنامه های اقتصادی کردند.

کلیدواژه