سنبله 15, 1402 12:21 Asia/Kabul
  • شور حسینی سبب اشتیاق زائران اربعین برای زیارت و شوق خدمت رسانی خادمان برای زائرین شده است

مسوول موکب حضرت سیدالشهدا علیه السلام در مرز شلمچه گفت: شور حسینی سبب اشتیاق زائران اربعین حسینی (ع) برای زیارت و شوق خدمت رسانی خادمان برای زائرین شده است.

سید حمید رفعت در گفت و گو با بخش خبر رادیو دری اظهار داشت: موکب حضرت سیدالشهدا علیه السلام مربوط به مهاجرین افغانستانی مقیم مشهد مقدس مستقر در مرز شلمچه در حال خدمت رسانی به زائرین اربعین حسینی (ع) است، هدف از برپایی این موکب خدمت رسانی به زوار حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام به ویژه زوار افغانستانی است.

وی با بیان اینکه هوا در استان خوزستان و مرز شلمچه گرم و حدود 45 درجه سانتیگراد است عنوان کرد: شور و  عشق حسینی سبب شده که هم خادمان با اشتیاق خاصی خدمت رسانی کنند و هم زائران با شوق خاصی به طرف عتبات عالیات برای زیارت بروند.

آقای رفعت همچنان گفت: بازگشت زائران به جمهوری اسلامی ایران آغاز شده و ادامه دارد، تعدادی از زائرین افغانستانی هم که زودتر به سمت عراق رفته بودند بازگشته اند و تعدادی هم در حال خروج از مرز ایران به سمت عراق هستند. مرزهای خروجی از ایران به سمت عراق برای اتباع خارجی مرزهای استان خوزستان است اما برای خروج از عراق به سمت ایران می توانند از تمام مرزهای خروجی استفاده کنند.

مسوول موکب حضرت سیدالشهدا علیه السلام در مرز شلمچه اظهار کرد: این موکب آماده پذیرایی از زائرانی که به طرف عراق می روند و کسانی که بازمی گردند، می باشد و امکانات خدماتی، رفاهی و اسکان در اختیار زائرین قرار می دهد. طبق برنامه ریزی های انجام شده قرار است تا پایان این هفته در خدمت زائرین باشیم اما تا زمانی که مسوولان مربوطه استان خوزستان اجازه بدهند در خدمت زائرین محترم خواهیم بود.  

رفعت یادآور شد: با توجه به تسهیلاتی که امسال مقامات مسوول جمهوری اسلامی ایران برای سفر اربعین مهاجرین افغانستانی در نظر گرفتند حضور مهاجرین افغانستانی در راهپیمایی اربعین حسینی بسیار گسترده است.

وی اضافه کرد: مهاجرینی بودند که از سال ها قبل آرزوی شرکت در راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی (ع) را داشتند اما به خاطر نوع مدارک اقامتی شان امکان حضور در این راهپیمایی را نداشتند و با تسهیلاتی که امسال از سوی مسوولان ایرانی در نظر گرفته شد آرزوی چندین ساله این دسته از عاشقان حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام برآورده شد.

 

کلیدواژه