سنبله 21, 1402 08:48 Asia/Kabul
  • هشدار بانک مرکزی افغانستان درباره داد و ستد با واحد پول پاکستان
    هشدار بانک مرکزی افغانستان درباره داد و ستد با واحد پول پاکستان

بانک مرکزی حکومت طالبان افغانستان، درباره داد و ستد با واحد پول روپیه پاکستان، هشدار داد .

به گزارش رادیو دری ، بانک مرکزی افغانستان روز دوشنبه هشدار داد، داد و ستد با واحد پول پاکستان (روپیه) در افغانستان ممنوع است و با متخلفان برخورد قانونی می شود .

بانک مرکزی افغانستان به ساکنان ولایات جنوب غرب این کشور اخطار داده که معاملات تجاری خود را با واحد پول پاکستان (روپیه) متوقف کنند و برای این کار ضرب‌الاجل تعیین کرده است.

بانک مرکزی افغانستان از 29 اوت /7 سنبله ترویج پول افغانی را در حوزه جنوب غرب این کشور آغاز کرده و به ساکنان ولایت های قندهار، ارزگان، هلمند، زابل و دایکندی هشدار داده است معاملات تجارتی خود را با واحد پول افغانستان (افغانی) انجام دهند.

پس از پایان ضرب الاجل دو و نیم ماهه هرگونه دادوستد با ارز‌های خارجی از جمله واحد پول پاکستان غیرقانونی است و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

قبل از این نیز حکومت طالبان  دادوستد با ارز‌های خارجی را به منظور حفظ ثبات واحد پول این کشور ممنوع کرده بود، اما این نخستین بار است که به ساکنان حوزه جنوب غرب این کشور هشدار داده شده است که داد و ستد با روپیه پاکستان را متوقف کنند.

در همین حال گذرگاه مرزی تورخم چهارشنبه هفته گذشته در پی درگیری مرزی بین نیروهای مرزی پاکستان و حکومت طالبان افغانستان از طرف اسلام آباد به روی رفت و آمد مسدود شده است .

تورخم منطفه سرحدی بین جلال آباد افغانستان و خیبر ایجنسی شهر پیشاور پاکستان است،  ساکنان این منطقه توسط خط فرضی دیورند از هم جدا شده‌اند.

گذرگاه مرزی تورخم یکی از راه‌های مهم تجاری افغانستان با پاکستان به شمار می‌رود که روزانه هزاران نفر علاوه بر کالاهای تجاری، در هر دو طرف مرز تردد می‌کنند.

«روپیه» جایگزین «دلار» در مبادلات تجاری افغانستان و پاکستان

کلیدواژه