سنبله 23, 1402 09:23 Asia/Kabul
  • اتحادیه اروپا: تشکیل دولت فراگیر در افغانستان ضروری است
    اتحادیه اروپا: تشکیل دولت فراگیر در افغانستان ضروری است

اتحادیه اروپا در واکنش به گزارش سازمان ملل درباره حقوق بشر اظهار داشت، برای ایجاد صلح پایدار در افغانستان یک دولت فراگیر ضروری است.

به گزارش رادیو دری، اتحادیه اروپا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: حکومت افغانستان باید اقداماتی را که به طرد اجتماعی، اقتصادی زنان و دختران همچنین کاهش فضای مدنی می‌شود را لغو کند.

اتحادیه اروپا در واکنش به گزارش «ریچارد بنت» گزارشگر ویژه سازمان ملل درباره حقوق بشر افغانستان بیانیه صادر کرده است.

این بیانیه تاکید کرد: برای ایجاد و تضمین صلح، ثبات و رفاه پایدار در افغانستان، یک روند سیاسی فراگیر با مشارکت کامل، برابر و معنادار همه افغانستانی‌ها از جمله زنان و دختران و افراد متعلق به گروه‌های قومی و مذهبی و اقلیت‌ها ضروری است.

«آرنو پاولز» رئیس هیئت اتحادیه اروپا برای افغانستان اوایل ماه جاری در یک گفتگوی تلویزیونی اظهار داشت: درخواست جامعه جهانی از حکومت افغانستان برای ایجاد دولت فراگیر و دادن حق کار و آموزش به زنان به معنی دخالت در مسائل داخلی افغانستان نیست.

وی با اظهار اینکه مسئله حق تحصیل دختران از اولویت‌های کاری اتحادیه اروپا است، به «طلوع نیوز» گفته بود: نخستین موضوع برای اتحادیه اروپا رفتن دختران به مدرسه است، موضوع دوم اجازه دادن زنان به کار و موضوع سوم حقوق بشر، آزادی رسانه‌ها، احترام به حقوق زندگی، اینکه دیگر کشتارهای فراقانونی وجود نداشته باشند و پس از آن ایجاد یک ساختار جامع سیاسی که مربوط به افغان‌ها می‌شود که چگونه آن را ایجاد می‌کنند.

پاولز افزود: مقامات طالبان باید کارهایی را در این راستا انجام دهد تا سبب به رسمیت شناختن دولت آنها شود.

تاکید نمایندگی اتحادیه اروپا بر تشکیل دولت متحد در افغانستان

کلیدواژه