لغو محدودیت‌های زمانی برای ورود کامیون های بار از ایران به افغانستان
(last modified 1402-06-24T10:28:42+00:00 )
سنبله 24, 1402 14:58 Asia/Kabul
  • لغو محدودیت‌های زمانی برای ورود کامیون های بار از ایران به افغانستان
    لغو محدودیت‌های زمانی برای ورود کامیون های بار از ایران به افغانستان

مسوولان گذرگاه مرزی اسلام قلعه، محدودیت‌های زمانی را برای ورود وسایل نقلیه باربری ایرانی به افغانستان لغو کردند.

به گزارش رادیو دری؛ سرپرست پایانه مرزی دوغارون گفته است: مسوولان گذرگاه مرزی «اسلام قلعه» افغانستان از ابتدای این هفته، برای ورود موترهای باربری ایرانی به افغانستان در مسیرهای دوغارون به اسلام قلعه و هرات به ترتیب  محدودیت یک بار ورود ۱۰ و ۲۰ روزه برقرار کرده بودند. 

اسماعیل پورعابد افزود: بر اساس این محدودیت ها کامیون های ایرانی حامل بار صادراتی فقط اجازه داشتند هر ۱۰ روز یک بار به محوطه گمرکی اسلام قلعه وارد شوند و یا هر ۲۰ روز یک بار از دوغارون تا هرات تردد کنند.

وی اضافه کرد: این اعمال محدودیت چند روزه، کرایه حمل بار تجار افغانستانی به هرات را افزایش داده و موجب نارضایتی رانندگان و مالکان کامیون های ایرانی نیز شده بود. 

به گفته سرپرست پایانه مرزی دوغارون، برای رفع این مشکل، جلسه ای با حضور مسوولان حکومت طالبان در گذرکاه مرزی اسلام قلعه-دوغارون برگزار و مشکلات پیش آمده مطرح شد و طرف افغانستانی با لغو محدودیت زمانی در این زمینه موافقت کرد.

 پورعابد اظهار کرد: هم اینک روزانه بین ۵۵۰ تا ۶۰۰ کامیون حامل بار صادراتی و ترانزیتی از گذرگاه مرزی اسلام قلعه – دوغارون تردد می کنند. 

پایانه مرزی دوغارون تایباد در شرق خراسان رضوی در فاصله ۱۳۰ کیلومتری هرات افغانستان و ۲۵۰ کیلومتری جنوب شرق مشهد قرار دارد. 

تردد تجاری روزانه در مرز اسلام قلعه - دوغارون افزایش می یابد

فعالیت مرز دوغارون-اسلام قلعه 24 ساعته نشده اما ایران آمادگی انجام آن را دارد

کلیدواژه