آمادگی هرات برای انتقال زائران اربعین/تمامی سهولت‌‌ها در مرز اسلام قلعه ایجاد شده است
(last modified 1403-05-09T04:54:41+00:00 )
اسد 09, 1403 09:24 Asia/Kabul

کمیسیون «اربعین» از آمادگی کامل برای اعزام زائران به عتبات عالیات خبرداده و تاکید کردند: امنیت در همه بخش ها تامین است و سهولت های ویژه ای برای انتقال زائران تا مرز کشور عراق در نظر گرفته شده است.

به گزارش فیض احمد محمدی خبرنگار رادیو دری، مولوی رحمت الله محمدی آمر گردشگری اداره اطلاعات و فرهنگ هرات که مسئولیت این کمیسیون را برعهده دارد از کمیساری مرزی اسلام قلعه، مدیریت پاسپورت و نقطه صفری بازدید کرده و به خاطر ایجاد تسهیلات بیشتر برای زائران با سایر اعضای کمیسیون رایزنی کرده است.

مولوی محمدی از فراهم شدن زمینه های انجام تشریفات گمرکی و مهر خروجی گذرنامه های زائران خبر داد و اظهار داشت: تدابیری روی دست است که زائران افغان با موترهای این کشور تا مرز کشور عراق انتقال داده شوند.

مقام های امنیتی در کمیساری نظامی اسلام قلعه نیز با اشاره بر اینکه امنیت در همه بخش ها از شهر هرات شروع تا مسیر راه و مرز اسلام قلعه به گونه کامل تامین است و جای هیچ نگرانی وجود ندارد، تصریح کردند: در سال گذشته مشکلاتی بر سر راه انتقال زائران و خروج آنان از کشور وجود داشت که امسال این مشکلات مرفوع شده و تسهیلات بیشتری برای زائران اربعین در نظر گرفته شده است.

سال گذشته ولایت هرات در غرب افغانستان شاهد حضور بیش از 30 هزار زائر بود که قصد سفر به عتبات عالیات را داشتند، آنگونه که مسئولان کمیسیون اربعین در هرات گفته اند، احتمالا در سال جاری تعداد زائران بیشتر از سال قبل خواهد بود.

آمادگی‌ها برای استقبال از زائران افغانستانی اربعین در ایران

کلیدواژه