میزان 02, 1402 09:28 Asia/Kabul
  • درخواست طالبان از جامعه جهانی برای جایگزینی کشت خشخاش
    درخواست طالبان از جامعه جهانی برای جایگزینی کشت خشخاش

رئیس دفتر سیاسی حکومت طالبان در قطر می گوید؛ جامعه جهانی برای جایگزینی کشت خشخاش در افغانستان و تامین معیشت کشاورزان باید پروژه‌های جایگزین ارائه کند.

به گزارش رادیو دری، «سهیل شاهین»، رئیس دفتر سیاسی طالبان در قطر در دیدار با «ناتالیا کوینتاوال» سفیر ایتالیا برای افغانستان درباره مسائل مختلف از جمله کشت جایگزین خشخاش گفتگو کرد.

شاهین افزود: در این دیدار درباره دستاورد‌های حکومت افغانستان در مبارزه با مواد مخدر از جمله کشت خشخاش و درمان معتادان تبادل نظر شد.

هیات طالبان در قطر پیش از این نیز با کاردار سفارت آمریکا همچنین نماینده دائم دفتر مبارزه با جرائم و مواد مخدر سازمان ملل دیدار کرده بودند.

بهار گذشته پس از انتشار گزارش سازمان انگلیسی «AlcisGeo» مبنی بر کاهش کشت خشخاش در افغانستان،  «ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی حکومت طالبان از جامعه جهانی خواسته بود تا به کشاورزانی که در پی تخریب مزارع خشخاش متحمل خسارت شده‌اند، کمک مالی کند.

وی گفته بود افغانستان با جدیت به دنبال توقف کامل کشت خشخاش در این کشور است و به تلاش‌ها دراین‌باره ادامه خواهد داد.

براساس گزارش ها، افغانستان از بزرگترین و اصلی‌ترین تولید کنندگان مواد مخدر جهان است. بیش از چهار میلیون نفر از مردم افغانستان نیز معتاد به مواد مخدر هستند و بیش از ۵۰۰ هزار نفر از مردم درگیر کاشت، تجارت و قاچاق مواد مخدر هستند.

کشت جایگزین های خشخاش در افغانستان برای کشاورزان، بسیار سودآور تر از کشت خشخاش است

کلیدواژه