میزان 02, 1402 13:13 Asia/Kabul
  • واکنش طالبان به اظهارات رئیس جمهور تاجیکستان درخصوص افزایش قاچاق مواد مخدر
    واکنش طالبان به اظهارات رئیس جمهور تاجیکستان درخصوص افزایش قاچاق مواد مخدر

سخنگوی طالبان ضمن رد اظهارات رئیس جمهور تاجیکستان در مورد افزایش قاچاق مواد مخدر گفت: افغانستان جای قاچاق مواد مخدر نیست.

به گزارش رادیو دری، ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان، گفته‌های رئیس جمهور تاجیکستان درباره‌ افزایش قاچاق مواد مخدر به دیگر کشورها را رد می‌کند و می‌گوید که پس از روی‌کارآمدن طالبان، جلو هر گونه کشت‌ تریاک و قاچاق مواد مخدر به بیرون از افغانستان گرفته شده است.

ذبیح‌الله مجاهد می‌افزاید: «وضعیت مواد مخدر در افغانستان کاملا تغییر کرده، انتقالات و قاچاق هم کاهش یافته است. ما بارها گفتیم، باز هم تأکید می‌کنیم که افغانستان دیگر جای تولید، قاچاق و دادوگرفت مواد مخدر نخواهد بود؛ ولی این مبارزه به وقت هم نیاز دارد، به امکانات هم که ما آهسته‌آهسته به مراحل تکمیلی آن می‌رسیم.»

امامعلی رحمان، رئیس جمهور تاجیکستان، روز چهارشنبه، ۲۹ سنبله، در سخنرانی‌اش در هفتادوهشتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت که قاچاق مواد مخدر از افغانستان افزایش یافته است و نیروهای مرزی کشورش در دو سال گذشته، بیش از ۱۰ تن مواد مخدر را در مرز با افغانستان ضبط کرده اند.

طالبان: اظهارات رئیس جمهور تاجیکستان درخصوص افزایش قاچاق مواد مخدر بی مورد است

رئیس جمهور تاجیکستان گفته است: «در دو سال گذشته قاچاق مواد مخدر از قلمرو افغانستان به مراتب افزایش یافته است. در این دوره، مقامات صلاحیت‌دار تاجیکستان در مرز با این کشور بیش از ۱۰ تن مواد مخدر را مصادره کرده اند که نظر به سال‌های پیش به چندین مراتبه زیاد است.»

تاجیکستان: قاچاق مواد مخدر از افغانستان رو به افزایش است

کلیدواژه