میزان 05, 1402 16:32 Asia/Kabul
  • کاکر: طالبان نمی‌تواند با گروه‌های تروریستی مقابله کند
    کاکر: طالبان نمی‌تواند با گروه‌های تروریستی مقابله کند

نخست وزیر موقت پاکستان گفت: حکومت طالبان، یک ساختار هماهنگ و یکدست نیست و از چنین حکومتی انتظار مقابله با گروه‌های تروریستی غیرواقع بینانه است.

به گزارش رادیو دری؛ انوارالحق کاکر در گفتگو با یک رسانه ترکی افزود: تصور این است که دستورات از هسته مرکزی طالبان به صورت منظم و شفاف در سراسر افغانستان اجرا می‌شود، اما چنین نیست و حکومت طالبان، ساختاری هماهنگ نیست که تمام دستورها در آن شفاف و سازماندهی شده اجرایی شوند.

وی اضافه کرد: طالبان شامل چندین گروه در شرق، شمال، غرب و جنوب افغانستان هستند که یک پوشش کلی هم به نام «تحریک طالبان افغانستان» دارند که امروز با نام «امارت اسلامی» کنترل کلی را در اختیار دارد.

نخست وزیر موقت پاکستان گفت: طالبان یک گروه شورشی در افغانستان بود که پس از خروج نیروهای غربی، قدرت را در این کشور در اختیار گرفت و امروز پاکستان با لایه‌هایی از گروه‌های کوچک و مختلف در ساختار کلی طالبان در حال تعامل است.

کاکر اظهار کرد: طالبان به زمان نیاز دارد و امید است با وجود موارد چالش برانگیز در روابط بین افغانستان و پاکستان، بتوانیم برای حذف گروههای تروریستی با گروه طالبان تعامل کنیم.

کاکر: تی‌تی‌پی در افغانستان اردوگاه دارد

اسلام آباد: نگران حمله تروریستی از خاک افغانستان به پاکستان هستیم

نخست وزیر پاکستان بار دیگر از تهدید امنیتی افغانستان ابراز نگرانی کرد

کلیدواژه