میزان 08, 1402 09:43 Asia/Kabul

وزیر امور داخله طالبان تاکید کرد: با پایان اشغال و تشکیل نظام اسلامی در افغانستان، امروز جنگ در برابر این نظام هیچ مشروعیتی ندارد.

به گزارش ذبیح الله قریشی خبرنگار رادیو دری؛ سراج الدین حقانی در سفر به پنجشیر در گردهمایی شماری از علما، بزرگان، مسوولان حکومت محلی و باشندگان این ولایت با اشاره به تشکیل نظام اسلامی در افغانستان، از افغانستانی‌هایی که کشورشان را ترک کرده اند خواست بهانه تراشی نکنند، به افغانستان برگردند و در آبادی کشور خود سهیم شوند.

وی با تجلیل از تاریخ زرین خطه پنجشیر و مجاهدت و رشادت مردم این منطقه در مقابل روس‌ها اظهار کرد: مردم پنجشیر مانند سایر ملت افغانستان حق دارند و ما از این حقوق حمایت می‌کنیم و در حمایت خود از آنان ایستاده ایم.

وزیر داخله طالبان ادعا کرد: مردم خطه پنجشیر به رهبران خود وفادار بوده اند و به همین دلیل متضرر شده‌اند، اما اکنون درک کرده اند که رهبران‌شان، آنان را اغفال کرده و از آنان برای اهداف شخصی خود استفاده می‌کردند.

در این نشست، والی پنجشیر نیز گفت که مردم  این منطقه در کنار امارت اسلامی قرار دارند و از نظام حمایت می‌کنند.

حافظ محمد آغا حکیم به نمایندگی از مردم پنجشیر اطمینان داد هیچ مشکل امنیت و اجتماعی در این ولایت وجود ندارد، ملت در کنار ما ایستاده است و جایی برای کسانی که این ملت را در تنگنا قرار دادند و خودشان فرار کردند، وجود ندارد.

استانکزی در پنجشیر: برای شما پیام اخوت، همدلی و وحدت ملی آورده‌ام

طالبان نیروهایشان در پنجشیر را کاهش می‌دهند

کلیدواژه