نماینده افغانستان: توطئه دشمنان اسلام، امت اسلامی را به بیداری هرچه بیشتر فرا می‌خواند
(last modified 1402-07-10T13:06:47+00:00 )
میزان 10, 1402 17:36 Asia/Kabul
  • نماینده افغانستان: توطئه دشمنان اسلام، امت اسلامی را به بیداری هرچه بیشتر فرا می‌خواند
    نماینده افغانستان: توطئه دشمنان اسلام، امت اسلامی را به بیداری هرچه بیشتر فرا می‌خواند

«عبدالرئوف توانا»، از علمای شناخته شده افغانستان و همچنین رییس بنیاد توانا در کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی گفت: جهان اسلام امروز در یک آزمون عظیم قرار دارد و توطئه دشمنان ، امت اسلامی را به بیداری هرچه بیشتر فرا می خواند..

به گزارش رادیو دری، عبدالرئوف توانا در جمع صدها تن از علما و اندیشمندان اسلامی در تهران  با اشاره به تهدید جنگ جهانی جدید و تقابل شرق و غرب در مسئله اوکراین، امت اسلامی را به اتخاذ موضع نه شرقی و نه غربی فرا خواند و تأکید کرد: امت اسلامی باید با تقویت وحدت و همدلی در این آزمون تاریخی موضع عزت‌مندی داشته باشد تا در برابر این همه تهدیدها پیروز شود.

وی با اشاره به این که سازمان همکاری اسلامی از اهداف خود منحرف شد و مسئولیت های آن برای تقریب مذاهب و وحدت اسلامی به دوش مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی افتاد، گفت: مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی مسئولیت عظیمی دارد و باید با قوت در مسیر وحدت و همچنین بیداری جهان اسلام حرکت کند.

توانا همچنین گفت: فلسطینی ها بر ملت مجاهد افغانستان دین دارند و هم مجاهد زمان تجاوز شوروی و هم مجاهد زمان تجاوز صلیبیون امریکایی متحدانه در حمایت از ملت فلسطین آماده اند، اسلام به ما دستور می دهد موضوع بیت المقدس خط قرمز هر مسلمان است و از اینجا اعلام می کنم، اگر نیاز باشد، فرزندان مجاهد افغانستان آماده پاسداری از قدس شریف اند.

به گفته این عالم دینی، ملت مجاهد افغانستان ثابت کرد که تکنولوژی در برابر ایدئولوژی شکست می خورد، و آن‌ها در برابر انگلیس، شوروی و همچنین نیروهای صلیبی امریکایی به پیروزی رسیدند.

وی تأکید کرد: شرایط امروز شرایط همدلی و برادری است و همه امت اسلامی باید بدون در نظر گرفتن قوم، منطقه و مذهب در یک محور جمع شوند، زیرا توطئه دشمن این است که کشورهای بزرگ اسلامی را به کشورهای کوچک قومی و زبانی و مذهبی تقسیم کند.

به گفته توانا، امام خمینی(ره) مجمع جهانی تقریب را ایجاد کرد، تا امت اسلامی در برابر همه اختلافات بایستد و رهبر انقلاب اسلامی، آیت الله خامنه ای پیام دادند که هر صدای اختلافی از هر حنجره، تریبون و رسانه در جهان اسلام بلند شود، صدای شیطان است.

وی بار دیگر از علمای مسلمان خواست در محور اسلام در برابر دشمن مشترک موضع مشترک داشته باشند و اضافه کرد: خیلی دردآور است، امتی که دو میلیارد مسلمان دارد، پیامبرش مورد توهین قرار می گیرد و قرآنش آتش زده می شود، به زنان مسلمان توهین می شود و قبله نخست مسلمانان، بیت المقدس و آرمان های ملت مجاهد فلسطین را معامله می کنند.

کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی به شکل حضوری از روز یکشنبه، ۹ میزان با حضور علما و فرهیختگان مسلمان از سراسر جهان در تهران آغاز به کار کرده و فردا سه شنبه، ۱۱ میزان به کار خود پایان می دهد.

کلیدواژه