رهایی تبعه ایرانی از چنگ ربایندگان و تحویل به کنسولگری ایران در هرات
(last modified 1395-10-04T11:23:43+00:00 )
جدی 04, 1395 15:53 Asia/Kabul

والی هرات امروز در جمع خبرنگاران خبر از رهایی « جواد محمدی» تبعه‌ی جمهوری اسلامی ایران که در منطقه‌ی «قدوس آباد» ولسوالی «کهسان» ربوده شده بود داد.

 

به گزارش خبرنگار رادیو دری، محمد آصف رحیمی، والی هرات با بیان اینکه این فرد در اول جدی سال جاری ربوده شده بود، گفت: در عملیات نظامی که با حضور نیروهای امنیت ملی و پلیس انجام شد جواد محمدی پس از 48 ساعت از نزد آدم ربایان رها شد.

رحیمی تصریح کرد: نیروهای امنیتی ولایت هرات 5 تن از ساکنین منطقه‌ی «قدوس آباد» را به اتهام دست داشتن در این آدم ربایی بازداشت کرده‌است.

والی هرات گفت: یک تن از این افراد بنام «عجب گل» فرزند «وزیر» که رهبری این گروه را بر عهده داشته‌است نیز در بازداشت نیروهای امنیت ملی به سر می‌برد.

در مراسم تحویل‌این تبعه‌ی جمهوری اسلامی ایران به مسئولان کنسولگری ایران در هرات، «محمود افخمی رشیدی» سرکنسول ایران ضمن تقدیر و تشکر از مسئولان دولتی و امنیتی در هرات گفت: امسال شاهد هستیم که با لطف خدا، تلاش مسئولان امنیتی در ولایت هرات وپیگیری‌هایی که انجام شده‌، مسیر جاده‌ی «دوغارون – هرات» از امنیت بهتری برخوردار است.

سرکنسول ایران در هرات با اشاره بر اینکه امنیت باعث توسعه، پیشرفت و تعالی در همه‌ی عرصه‌ها می شود، گفت: اگر امنیت و آسایش خاطر در افغانستان حاکم شود فضا برای فعالیت‌های بازسازی، نوسازی، تجارت و توسعه بسیار مساعد خواهد شد.

افخمی رشیدی با تاکید بر اینکه بزرگراه «هرات-دوغارون» به عنوان شاهرگ اقتصادی افغانستان نیاز دارد تا تمهیدات امنیتی خوبی در آن لحاظ شود، اظهارداشت: این مسیر از امن‌ترین مسیرهای افغانستان است که بیشترین تردد وسایط باربری و مسافر در آن رفت وآمد دارند.

این دیپلمات ایرانی در هرات ضمن اینکه از همکاری‌های بی‌دریغانه‌ی مسئولان امنیتی و محلی هرات به دلیل تامین امنیت رانندگان، مسافران و اموال تجاری که در این مسیر منتقل می‌شود، گفت: «هرات-دوغارون» به عنوان معبر اصلی و شاهراه حیاتی افغانستان که از قدیم‌الایام تا کنون مورد استفاده قرار گرفته‌است باید امن باشد تا چرخه‌ی اقتصادی افغانستان و بخصوص ولایت هرات بچرخد.

وی با تاکید براینکه دولت افغانستان و بالاخص مسئولان ونیروهای امنیتی این ظرفیت را دارند تا جلو اعمال خصمانه‌ و ضدمنافع ملی را در این ولایت بگیرند، تصریح کرد: نیروهای دفاعی و امنیتی هرات همواره تلاش کرده‌اند تا با تامین امنیت به ویژه در بزرگراه‌ها امنیت خاطر رانندگان را فراهم کرده و این توانایی را دارند که با کسانی که‌ سعی دارند با ربایش و ایجاد وحشت در بین مردم و اتباع خارجی به مقاصدشان دست یابند برخورد کرده و آنان را سرکوب کنند.

افخمی رشیدی سرکنسول ایران در هرات در پایان این مراسم لوح مزین به آرم پلیس را به جنرال« ایوب انصاری» فرمانده‌ی پلیس ولایت هرات به پاس همکاری‌های امنیتی در بزرگراه «هرات-دوغارون» اهدا کرد.

جواد محمدی که توسط 5 فرد مسلح ناشناس ربوده شده بود نیز در خلال این مراسم از نیروهای امنیتی که در عملیات نجاتش از نزد آدم ربایان تلاش کرده بودند تقدیر کرد.

جزئیات بیشتر این خبر در گزارش همکارمان فیض احمد محمدی از هرات موجود است.

Image Caption

 

کلیدواژه