میزان 12, 1402 11:39 Asia/Kabul

رئیس سازمان ملی مهاجرت ایران تاکید کرد: بسیاری از مطالب منتشر شده در فضای مجازی درباره مهاجرت افغانستانی ها به ایران، بزرگ‌نمایی و دروغ است.

به گزارش رادیو دری به نقل از ایرنا، عبدالله مبینی رئیس سازمان ملی مهاجرت ایران با اشاره به کنش رفتاری مهاجران افغانستانی در ایران، تعامل آنها با این کشور را مثبت دانست و تاکید کرد: مهاجران افغانستانی به هیج وجه برای ایران مشکل امنیتی به شمار نمی روند.

وی القائات فضای مجازی و شبکه های معاند نظام جمهوری اسلامی ایران را درباره خطر مهاجرت افغان ها کذب محض و عملیات روانی رژیم صهیونیستی و آمریکا خواند تا بتوانند دو ملت بزرگ ایران و افغانستان را مقابل هم قرار دهند.

این روزها شبکه‌های مجازی خبرها و اظهارات افرادی اغلب فاقد هویت و نام و نشان را درباره حضور مهاجران افغانستانی در ایران نشر داده و برای تحلیل‌های هالیوودی رسانه‌های فارسی زبان خارج کشور سوژه‌سازی می‌کنند که در این گزارش به ۵ نمونه از آن‌ها پرداخته شده و صحت و سقم‌شان مورد ارزیابی قرار گرفته است.

در سال‌های اخیر بعضاً شاهد طرح شایعاتی درباره برخورد جمهوری اسلامی ایران یا برخی شهروندان ایرانی با مهاجران افغانستانی بوده‌ایم که گاه با کلیپ‌هایی تقطیع‌شده و غیرمرتبط نیز همراه بوده تا شور ماجرا را بیشتر کنند و گاه نیز این روند معکوس بوده و حرف‌وحدیث‌هایی درباره حضور مهاجران افغان در ایران به میان می‌آید که نمونه‌های آن در هفته‌های اخیر با غلظت و شدت در فضای مجازی مطرح شد.️

خبرسازی‌های جعلی و شایعه‌پردازی‌ها به ویژه در روزهای اخیر درباره حضور افغانستان در ایران و تبعات آن در رسانه‌های خارجی و شبکه‌های اجتماعی به‌صورت انبوه و با هدف سیاه‌نمایی از این حضور در حال نشر و بازنشر است؛ انتشاری که تنها هدف آن ناامن‌سازی حضور مهاجران افغان در ایران و به تبع آن ایجاد نگرانی روانی برای مردم ایران است.

تمجید رئیس سازمان بین المللی مهاجرت در ایران از خدمات جمهوری اسلامی ایران به مهاجرین

 

کلیدواژه