میزان 17, 1402 09:10 Asia/Kabul

وزیر امورخارجه ایران در تماس تلفنی با وزیر امور خارجه حکومت طالبان، با اشاره به زلزله مرگبار هرات، همدردی مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران را با دولت و ملت افغانستان ابراز کرد.

به گزارش ذبیح الله قریشی خبرنگار رادیو دری؛ در پی وقوع زلزله ۶.۳ ریشتری روز شنبه در هرات و جان باختن وزخمی شدن بیش از دو هزار تن، حسین امیرعبداللهیان در تماس تلفنی با امیرخان متقی با تسلیت به بازماندگان جانباختگان و آرزوی شفای عاجل برای مجروحان زلزله افغانستان گفت: تیم‌های نجات، امداد و کمک‌های ضروری جمهوری اسلامی ایران روز گذشته (یکشنبه) وارد افغانستان شده است.

امیرعبداللهیان همچنین با اشاره به تحولات سرزمینهای اشغالی، بر اتحاد کشورهای اسلامی در دفاع از مردم مظلوم فلسطین و مسجد الاقصی تاکید کرد.

در این تماس تلفنی، وزیر خارجه طالبان نیز با قدردانی از همتای ایرانی اش، از ابراز همدردی و همراهی مردم ایران با مردم افغانستان و ارسال تیم های امدادی و کمک‌های جمهوری اسلامی ایران تشکر کرد.

امیرخان متقی همچنین گفت: افغانستان تحولات غزه را از نزدیک دنبال و در این ارتباط اعلامیه ای را در حمایت از مردم فلسطین و محکومیت اشغالگران صهیونیست صادر کرده است.

رزمندگان مقاومت فلسطین از روز شنبه عملیات همه جانبه و بی نظیر خود با نام "طوفان الاقصی" را از باریکه غزه ضد مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کرده‌اند که در عمر ۷۵ ساله اشغالگران غاصب نظیر نداشته و صهیونیست‌ها را در شوک فرو برده است.

مراسم خاکسپاری دسته جمعی در ولسوالی زنده جان هرات

اختصاص ۱۰۰ میلیون افغانی برای رسیدگی به زلزله‌زدگان هرات 

کمک ایران به آسیب‌دیدگان زمین‌لرزه در افغانستان

کلیدواژه