میزان 18, 1402 13:47 Asia/Kabul
  • سازمان ملل از نقش ایران در کمک به زلزله زدگان افغانستان قدردانی کرد
    سازمان ملل از نقش ایران در کمک به زلزله زدگان افغانستان قدردانی کرد

نماینده ویژه سازمان ملل متحد در افغانستان از نقش سازنده ایران برای کمک به زلزله زدگان ولایت هرات افغانستان قدردانی کرد.

به گزارش­ رادیو دری، سفارت جمهوری اسلامی ایران در افغانستان روز سه‌شنبه از دیدار «حسن کاظمی قمی» سفیر و نماینده ویژه رئیس جمهوری اسلامی ایران در امور افغانستان با خانم « رزا اوتونبایوا » نماینده ویژه سازمان ملل متحد در کابل خبرداد.

بر اساس این گزارش، خانم اوتونبایوا از نقش سازنده ایران برای کمک به زلزله زدگان هرات قدردانی کرد و بر تشکیل گروه تماس کشورهای همسایه افغانستان با حمایت سازمان ملل متحد تاکید شد.

نماینده ویژه رئیس جمهوری اسلامی ایران در امور افغانستان هم با اعلام آمادگی برای انتقال کمک های بشردوستانه از مسیر ایران جهت کمک به زلزله زدگان هرات ، گفت: هم اکنون تیم های امداد و نجات جمهوری اسلامی ایران در مناطق زلزله زده حضور دارند و در خط مقدم کمک به زلزله زدگان هراتی قرار دارند.

«علا ابوزید » نماینده سازمان بهداشت جهانی هم در گفت و گو با رسانه های محلی افغانستان در هرات گفت: دو سوم مجروحان زمین لرزه هرات، کودکان و زنان هستند.

آمارهای تلفات و مجروحان این زمین لرزه هنوز هم ضد و نقیض است، در حالی که ملاعبدالغنی برادر معاون ریاست کابینه حکومت سرپرست افغانستان شمار کشته ها را هزار نفر و  تعداد مجروحان را دو هزارنفر اعلام کرده است، سخنگوی وزارت مبارزه با حوادث افغانستان شمار مجموع کشته ها و مجروحان را حدود چهار هزار و پانصد نفر برشمرد.

 

قدردانی قلندر عباد از کمک های ایران به زلزله‌زدگان هرات

کلیدواژه