میزان 23, 1402 14:53 Asia/Kabul
  • دنیای اسلام  همصدا در برابر رژیم اشغالگر صهیونیستی بایستد

دبیر کل حزب رفاه ملی افغانستان تاکید کرد: دنیای اسلام همصدا در برابر رژیم اشغالگر صهیونیستی بایستد تا این رژیم دیگر جرات جنایت نکند.

محمد حسن جعفری در گفت و گو با بخش خبر رادیو دری تاکید کرد: سازمان کنفرانس اسلامی باید در مورد قضیه فلسطین نشست اضطراری برگزار کند و جهان اسلام یکدل و همصدا شود تا رژیم غاصب اسرائیل دیگر نتواند شعار از نیل تا فرات سر دهد.

وی با اشاره به انجام عملیات طوفان الاقصی توسط مجاهدان فلسطینی گفت: این اقدام نه تنها برای فلسطینی ها بلکه برای جهان اسلام مایه افتخار و مباهات و در طول تاریخ هفتاد و پنج ساله اشغال فلسطین توسط رژیم صهیونیستی بی سابقه بود.

به گفته این فعال سیاسی افغان مردم فلسطین از جنایات صهیونیست ها به ستوه آمده بودند و مجاهدان فلسطینی توانستند با اقدام جانانه خود و انجام عملیات طوفان الاقصی دل تمام مسلمانان را شاد کردند چنانکه رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای هم فرمودند: شکستی که رژیم صهیونیستی از این عملیات متحمل شد قابل ترمیم نیست. این عملیات همچنان برخی کشورهای فاسدی را که با رژیم صهیونیستی روابط دیپلماتیک برقرار کرده بودند دچار شوک کرد.

جعفری با بیان اینکه رژیم صهیونیستی طی روزهای گذشته هزاران بمب روی مردم فلسطین انداخت و صدها هزار نفر را آواره کرد، اظهار داشت: کشورهای اسلامی و عربی باید مردم مسلمان فلسطین را دریابند زیرا شرایط جهان اسلام ایجاب می کند که مسلمانان متحد و یکپارچه در برابر استکبار جهانی و رژیم اسرائیل بایستند. امریکایی ها علناً اعلام کردند که در کنار اسرائیل هستند و وقیحانه از یک رژیم کودک کش و اشغالگر مولود خود، حمایت می کنند. بنابراین مسلمانان هم باید باهم متحد و یکپارچه شوند و در برابر استکبار بایستند.

وی با تقدیر از عملکرد جمهوری اسلامی ایران در حمایت قاطعانه از ملت فلسطین طی چهل و چهار سال گذشته گفت: دیگر کشورهای اسلامی هم باید از ملت فلسطین حمایت کنند و این ملت را تنها نگذارند تا آن ها به حقوق و سرزمین آبایی خود دست پیدا کنند.

دبیر کل حزب رفاه ملی افغانستان با اشاره به زلزله شدید اخیر در ولایت هرات افغانستان و پس لرزه های متعدد و شدید آن که تلفات و خسارات زیادی را بر مردم تحمیل کرده گفت: دنیا باید بداند که افغانستان هم جزئی از این دنیا است و مردمان آن از چندین دهه قبل مظلوم واقع شده اند، به تازگی هم مردم هرات و اطراف آن دچار زلزله شده اند و چندین روستا تخریب شده، در این شرایط کسانی که دم از حقوق بشر می زنند باید به مردم افغانستان کمک کنند. مردم افغانستان هم چه در داخل و چه در خارج باید به کمک آسیب دیدگان از این حادثه بشتابند.

وی از کمک های بی شائبه جمهوری اسلامی ایران و تیم های امدادی ایرانی که در کمک به زلزله زدگان هرات پیش قدم شدند هم تشکر و قدردانی کرد و از حکومت طالبان نیز خواست کمک کنندگان را آزاد بگذارند و در نحوه توزیع کمک های بشر دوستانه دخالت نکنند و آمار تلفات را هم به صورت دقیق اعلام کرده و پنهان کاری نکنند.

 

کلیدواژه