میزان 25, 1402 12:05 Asia/Kabul

هفته ویژه سره‌میاشت، یا کارزار جمع‌آوری اعانه برای نیازمندان از سوی ریاست سره‌میاشت ولایت بلخ آغاز شد.

به گزارش خیبر ابراهیمی خبرنگار رادیو دری، مسوولان در ریاست سره‌میاشت بر توجه شهروندان و افراد خیر جهت دستگیری از نیازمندان تاکید کردند.

آنان می‌گویندکه در یک سال گذشت بیش از ۵۰۰ صد کودک سوراخ قلب برای درمان معرفی کرده‌اند.

 

در همین حال مسوولان این اداره می‌گویند که در یک سال گذشته برای حدود ۹۰۰ صد هزار بیمار در پنج مرکز صحی خدمات رایگان ارایه شده است.

از سوی هم توزیع بسته‌های غذایی و غیر غذایی برای بیش از ۶ هزار خانواده از دیگر فعالیت‌ها سره‌میاشت بلخ در یک سال گذشته است.

اخر ماه میزان که به منظور جمع‌آوری اعانه برای نیازمندان با فروش تکت‌های لاتری است و به عنوان هفته ویژه سره‌میاشت یاد می‌شود امروز در بلخ آغاز شد.

هم‌زمان با آغاز این هفته در بلخ مسوولان می‌گویند که در یک سال گذشته آنان توانسته‌اند بیش از شش هزار خانواده را تحت پوشش کمک‌های خوراکی و غیرخوراکی قرار دهند.

در همین‌حال مسوولان این اداره ارایه خدمات صحی به ۹۰۰ صد هزار تن در پنج مرکز صحی، و معرفی ۵۱۳ کودک مبتلا به سراخ قلب جهت درمان را از دیگر فعالیت شان بیان می‌کنند.

 شهکار رییس سره میاشت هلال‌ احمر افغان با این حال مسوولان این اداره بر سهم‌گیری شهروندان جهت افزایش خدمات این نهاد به خانواده های نیازمندان و آسیبپذیری تاکید می‌کنند.

 

کلیدواژه