میزان 27, 1402 14:48 Asia/Kabul

رهبر حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان گفت: حمله به بیمارستان‌ها و کشتار غیرنظامیان در غزه خلاف قوانین بین المللی جنگ است و جنایت جنگی محسوب می شود.

محمد محقق رهبر حزب وحدت اسلامی افغانستان در گفت وگو با رادیو دری درباره حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به مردم بی دفاع غزه گفت: اسرائیل در رویارویی نظامی موفق نبوده است، برای همین می خواهد شکست‌های نظامی را با کشتن انسان‌های بی گناه و تخریب خانه‌های مردم جبران کند.

وی افزود: قطع کردن آب و برق یک جمعیت دو-سه میلیونی و مجازات دسته جمعی یک ملت به خاطر جنگ، زیرپا کردن قوانین جنگ و ارتکاب جنایت جنگی است.

محقق با بیان این که اسراییلی‌ها در غزه از بمب‌های غیرمتعارف و خارج از استانداردهای بین‌المللی استفاده می کنند تاکید کرد: این اقدام نشان از درماندگی و استیصال رژیم صهیونیستی است.

  • رهبران جهان اسلام اسراییل را تحریم کنند

محمد محقق در پاسخ به اینکه رهبران جهان اسلام چه نقشی می توانند در حمایت از فلسطین ایفا کنند، گفت: رهبران جهان اسلام ناگزیری‌های خاص خود را در زمینه روابط با کشورهای دیگر دارند با این حال بسیاری‌شان مواضع خوبی گرفته اند.

وی با اشاره به موضع عربستان نسبت به حملات اخیر رژیم اسراییل به فلسطین گفت: عربستان سعودی با اینکه روابط خوبی با اسرائیل دارد، این حملات را محکوم کرد.

رهبر حزب وحدت اسلامی افغانستان به همسایگان فلسطین نیز اشاره کرد و افزود: «چهار طرف اسرائیل را کشورهای اسلامی گرفته است؛ رهبران جهان اسلام می توانند کارهای زیادی بکنند. تحریم اسرائیل، قطع روابط دیپلماتیک و نفروختن گاز و نفت به آنها و فشارهای اقتصادی بر اسراییل می تواند گزینه های خوبی برای رهبران کشورهای اسلامی باشد.»

  • سفر بایدن بیانگر دستپاچگی و استیصال آمریکایی‌ها است

آقای محقق در رابطه با سفر جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به سرزمین‌های اشغالی نیز گفت: سفر آقای بایدن با دستپاچگی توسط مقامات آمریکایی انجام شد. در روزهای اخیر وزیر خارجه، وزیر دفاع و حالا رییس جمهور آمریکا با فاصله کمی به این منطقه سفر کردند. این سفرها نشان دهنده این است که آمریکا و اسراییل و دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی‌شان به شدت غافلگیر شده اند!

محمد محقق در ادامه درباره سفر بایدن و در آغوش گرفتن نتانیاهو گفت: «خود آقای بایدن شخصا به اسراییل آمد، در کنار نتانیاهو ایستاد شد و همه جنایاتش را تایید کرد! حتی مساله حمله به بیمارستان المعمدانی را به جای اینکه نتانیاهو تکذیب کند، آقای بایدن به دیگران نسبت می دهد. این یعنی بایدن خواست به دنیا و منطقه بفهماند که ما در کنار این جنایت‌ها هستیم!»

رهبر حزب وحدت اسلامی افغانستان عملیات طوفان الاقصای حماس در مراکز اطلاعاتی، امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی را در طول تاریخ بی‌سابقه خواند و «یک شکست سنگین اطلاعاتی و امنیتی برای اسراییل، آمریکا و تمام هم‌پیمانان آنها» دانست.

تظاهرات ضد اسرائیلی در شرق افغانستان؛ نماد بیزاری از رژیم صهیونیستی

کلیدواژه