عقرب 01, 1402 17:08 Asia/Kabul
  • اهدای مجموعه‌ای از تمبر‌های افغانستان به موزه آستان قدس رضوی
    اهدای مجموعه‌ای از تمبر‌های افغانستان به موزه آستان قدس رضوی

مسئول گنجینه سکه و تمبر موزه مرکزی آستان قدس رضوی گفت: فاطمه بیگم، بانوی مسلمان مجموعه کم نظیر از تمبر‌های پستی کشور افغانستان مشتمل بر بیش از هزار و پانصد قطعه را به گنجینه تمبر، اسکناس و سکه آستان قدس رضوی اهدا کرد.

به گزارش رادیو دری، محمد حسین یزدی‌نژاد افزود: این مجموعه ارزشمند، نیمی از تاریخ پست افغانستان را معرفی می‌کند که در بین سال‌های ۱۹۵۱ م. تا  ۲۰۰۷ م.   چاپ و منتشر شده است.

وی گفت: در این مجموعه اهدایی تمبر‌های مجسمه بودا در بامیان (قبل از تخریب)، پرندگان بومی افغانستان، تأسیس شرکت هواپیمایی افغانستان-آریانا، هنر دوره غزنوی، گردشگری و آثار باستانی در افغانستان، حفاظت از حیات وحش افغانستان، روز جهانی ریشه کنی بیماری سل، ورزش بزکشی در کنار دیگر موضوعات تاریخی و اجتماعی به چشم می‌خورد.

مسئول گنجینه سکه و تمبر موزه مرکزی آستان قدس رضوی گفت: ارزش این مجموعه را بیش از ۶ میلیارد ریال برآورد کرد و گفت: تمبر‌های اهدایی پس از ثبت و مستندنگاری برای بازدید علاقه‌مندان و پژوهشگران تاریخ پست افغانستان در گنجینه رضوی به نمایش گذاشته خواهد شد.

موزه‌های آستان قدس رضوی به عنوان یکی از موزه‌های برتر در عرصه بین‌الملل که سالانه ده‌ها هزار نفر از آن بازدید دارند، در گنجینه تمبر و سکه خود تمبر‌های بیش از ۳۵۰ کشور و مستعمرات جهان را گرد آوری کرده است.

 

کلیدواژه