عقرب 04, 1402 13:04 Asia/Kabul

مسئول گنجینه سکه و تمبر موزه مرکزی آستان قدس رضوی گفت: در حال حاضر مسکوکات، تمبر و اسکتاس های دوره های مختلف افغانستان در گنجینه سکه و تمبر نگهداری می شود که اکثریت این آثار توسط خود افغانستانی های از نقاط مختلف جهان به موزه حرم رضوی اهدا شده است.

محمد حسین یزدی نژاد مسئول گنجینه سکه و تمبر موزیم/موزه مرکزی آستان قدس رضوی در گفت و گو با برنامه انعکاس رادیو دری گفت: فاطمه بیگم یک بانوی مسلمان آمریکایی به تازگی مجموعه کم نظیر از تمبرهای پستی افغانستان را که بیش از هزار و پانصد قطعه به شکل ورق است به گنجینه تمبر، اسکناس و سکه آستان قدس رضوی اهدا کرد.

وی در ادامه افزود: در این مجموعه اهدایی تمبر‌های تاریخ مشترک ایران و افغانستان و همچنین تمبرهای مجسمه بودا در بامیان که قبل از تخریب و بعد تخریب منتشر شده در این مجموعه وجود دارد و این مجموعه نفیس به زودی برای بازدید علاقه‌مندان و پژوهشگران تاریخ پست افغانستان در گنجینه رضوی به نمایش گذاشته خواهد شد.

مسئول گنجینه سکه و تمبر موزه مرکزی آستان قدس رضوی گفت: موزه آستان قدس رضوی در حال حاضر مسکوکات، تمبر و اسکناس های دوره های مختلف افغانستان در گنجینه سکه و تمبر نگهداری می شود که اکثریت این آثار توسط خود افغانستانی های از نقاط مختلف جهان به موزه حرم رضوی اهدا شده است.

یزدی نژاد اظهار داشت: ایران و افغانستان تمبر های مشترکی نیز منتشر کرده اند که این آثارنیز در موزه حرم رضوی نگهداری می شود.

موزه‌های آستان قدس رضوی به عنوان یکی از موزه‌های برتر در عرصه بین‌الملل که سالانه ده‌ها هزار نفر از آن بازدید دارند، در گنجینه تمبر و سکه خود تمبر‌های بیش از ۳۵۰ کشور و مستعمرات جهان را گرد آوری کرده است.

کلیدواژه