ثور 25, 1403 15:21 Asia/Kabul

مسوولان اتاق صنایع و معادن افغانستان و نظام مهندسی معادن جمهوری اسلامی ایران امروز در کابل تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش زهرا سلطانی خبرنگار رادیو دری؛ رئیس سازمان نظام مهندسی معادن ایران در مراسم امضای این تفاهم‌نامه گفت:  تبادل خدمات مهندسی میان ایران و افغانستان، آموزش مهندسان افغان، توسعه روابط معدن کاران ایرانی و افغانستانی و سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف معادن این کشور از مهم‌ترین مفاد این تفاهمنامه است.

رضا بسطامی افزود: جمهوری اسلامی ایران، دانش و تجربه بالایی در بخش‌های اکتشاف و استخراج معادن دارد و اکنون فرصت خوبی برای افغانستان است که از تجارب ایران در حوزه معادن استفاده کند و ما نیز آمادگی داریم تجارب و تخصص خود را  به افغانستان ارائه کنیم.

وی با اشاره به گشایش دفتر نمایندگی نظام مهندسی معدن ایران در کابل افزود: شرکت‌های ایرانی که تمایل به سرمایه گذاری در بخش‌های معادن افغانستان دارند می‌توانند از طریق این دفتر به حوزه معدن افغانستان معرفی شوند.

Image Caption

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران گفت: از آنجا که ایران و افغانستان دو کشور دوست و همسایه و دارای زبان و فرهنگ مشترک است، روابط میان معدن کاران و سرمایه گذاران دو کشور به خوبی برقرار است و تبادل اقتصادی به آسانی صورت می‌گیرد.

بسطامی گشایش دفتر نمایندگی سازمان نظام مهندسی معدن ایران در کابل را یک نیاز دانست و اضافه کرد: کار اصلی این دفتر نمایندگی، ایجاد پل ارتباط میان شرکت‌هایی است که تمایل به سرمایه گذاری در افغانستان دارند یا اینکه به عنوان شریک سرمایه گذاری در این کشور فعالیت می‌کنند.

وی گفت: گام بعدی ما براساس تفاهم نامه امضا شده، همکاری برای ساماندهی مهندسان معدن و زمین شناسان کشور افغانستان است.

رئیس سازمان نظام مهندسی معادن ایران  با اشاره به ظرفیت های ایران برای اکتشاف و استخراج معادن و فراوری مواد معدنی اظهار کرد: قرار است معدن کاران ایرانی در قالب یک «هلدینگ» در استخراج مواد معدنی افغانستان شرکت کنند.

قرارداد طالبان با یک شرکت ایرانی برای استخراج معادن ولایت غور

طالبان از سرمایه‌داران ایرانی برای کمک به استخراج معادن افغانستان دعوت کرد

 

کلیدواژه