عقرب 07, 1402 18:15 Asia/Kabul
  • ایران بیمارستان تخصصی دیابت ننگرهار را تجهیز می‌کند
    ایران بیمارستان تخصصی دیابت ننگرهار را تجهیز می‌کند

معاون کنسولگری ایران در شهر جلال آباد در دیدار با معاون والی ننگرهار، از همکاری ایران برای تجهیز بیشتر کلینیک خاتم النبیین در این ولایت خبر داد.

به گزارش رادیو دری، سعید احمد بنوری، معاون والی ننگرهار با بهرام جمال، معاون کنسولگری ایران در شهر جلال آباد در مورد تسهیلات در ویزا و همچنین تجهیز درمانگاه تخصصی دیابت خاتم‌الانیین(ص) [کلینیک تشخیصیه مرض شکر خاتم النبیین] که از سوی جمهوری اسلامی ایران در این شهر اعمار شده است، گفت‌وگو کرده است.

سعید احمد بنوری، در این دیدار روی انتقال این کلینیک به مکان مناسب دیگری در آینده صحبت کرده و خواستار تحقق وعده‌های سفارت ایران در این زمینه شد.

در همین حال بهرام جمال، معاون کنسولگری ایران در شهر جلال آباد نیز ضمن تأیید پیشنهادات معاون والی ننگرهار، اطمینان داد که در تجهیز بیشتر کلینیک خاتم النبین و سایر حوزه‌ها همکاری خواهد کرد.

درمانگاه تخصصی دیابت خاتم‌الانبیین(ص) که با همکاری کشور ایران در شهر جلال آباد ساخته شده و زیر نظر وزارت صحت عامه اداره می‌شود به زودی آغاز به کار خواهد کرد.

در پی سفر کاظمی قمی، نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امور افغانستان به ننگرهار این کلینیک که تنها مرکز کنترل دیابت در شرق افغانستان است افتتاح شد.

 

 

کلیدواژه