عقرب 10, 1402 10:38 Asia/Kabul

حکومت طالبان با انتشار بیانیه‌ای به اخراج اجباری پناهجویان افغان از پاکستان واکنش نشان داد و این کشور را به خویشتنداری دعوت کرد.

به گزارش ذبیح الله قریشی خبرنگار رادیو دری، ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان در صحفه اجتماعی ایکس با نشر خبرنامه‌ای یک بار دیگر از  کشورهای همسایه به‌خصوص پاکستان خواسته است که افغان‌ها را مجبور به اخراج اجباری نکنند و بربنیاد اخوت اسلامی با شهروندان افغانستان برخورد کنند؛ زیرا مهاجرین افغان در بی‌ثباتی کشورهای همسایه دست ندارند.

 حکومت طالبان در اعلامیه ای ۸ ماده ای تاکید می کند که از کشورهای همسایه می‌خواهیم که با در نظر داشت اصل اخوت اسلامی با پناهجویان افغان برخورد نیک انجام دهند و از کشورهایی که پناهجویان را به اجبار اخراج می‌کنند می‌خواهیم که اموال، پول و مالکیت آنها را از پناهجویان نگیرند و شرایط ناعادلانه و غیر منصفانه در این زمینه وضع نکنند.

 

در این اعلامیه از وزارت صنعت و تجارت و سایر وزارت ها و ادارات مربوطه خواسته شده تا تسهیلات لازم را برای تاجران، سرمایه گذاران و صنعتکاران عودت کننده فراهم نمایند.

این بیانیه درحالی منتشر شده است که امروز چهارشنبه اول نوامبر مهلت پاکستان به پناهجویان افغان پایان می‌یابد و پلیس این کشور در صورت عدم خروج این پناهجویان دست به بازداشت گسترده می‌زند.

انتقاد مسئولان حکومتی ننگرهار از نحوه برخورد پاکستان با مهاجران افغان

 

کلیدواژه