عقرب 13, 1402 18:14 Asia/Kabul

با وجود قطع نشدن چرخه پولیو/فلج اطفال در افغانستان در غرب کشور کارزار (کمپاین) مبارزه با این بیماری موفقیت آمیز بوده است.

به گزارش فیض احمد محمدی خبرنگار رادیو دری، این روزها با توجه به ثبت شش مورد پولیو/فلج اطفال در ولایات شرقی افغانستان، نگرانی از شیوع این بیماری در افغانستان بیشتر شده و خانواده‌ها از مسئولان صحت عامه کشور می خواهند تا به منظور جلوگیری از انتشار آن تدابیر بهتری روی دست گرفته شود.

در همین حال مقام‌ها در شفاخانه مرکزی هرات می گویند اگرچه چرخه ویروس پولیو در کشور وجود دارد اما سه سال است که هیچ واقعه مثبت پولیو در حوزه غرب افغانستان به ثبت نرسیده و تدابیر و تمهیدات ویژه ای به منظور جلوگیری از انتشار این ویروس وجود دارد.

دکتر رحمانی عضو کمیته مبارزه با پولیو در صحت عامه هرات با اشاره به اینکه حوزه غرب افغانستان در محاصره این ویروس کشنده قرار دارد، اظهار داشت: اداره صحت عامه با کمک نهادهای خارجی برای حفاظت از کودکان در هر سال دوره های متعدد واکسین فلج اطفال را در نقاط مختلف ولایت‌های هرات، بادغیس، غور و فراه راه اندازی می نماید.

از سوی دیگر دکتر آصف کبیر مسئول مرکز عملیاتی مقابله با پولیو در هرات می گوید: برنامه های آگاهی‌دهی به هدف بالا بردن سطح اطلاعات مردم از این ویروس و کارزارهای منظم پولیو در صفر ماندن موارد پولیو در این ولایت موثر بوده است.

این مقام اداره صحت عامه هرات می افزاید: در هر دوره کمپاین تطبیق واکسن پولیو در هرات دستکم 750 هزار کودک زیر پنج سال این واکسن را دریافت می کنند.

اداره صحت عامه این روزها دور جدیدی از واکسین پولیو را در هرات راه اندازی کرده که قرار است منسوبان این اداره و افراد رضاکار، تمامی روستاها و مرکز شهر هرات را  تحت پوشش تطبیق واکسین پولیو قرار دهند.

در همین حال شماری از شهروندان هرات می‌گویند مردم از این کارزار حمایت می کنند و خوب می دانند که باید برای نجات جان فرزندانشان دو قطره واکسین پولیو برای آنان خورانده شود.

تأکید حکومت طالبان بر مبارزه تا محو کامل پولیو در افغانستان

کلیدواژه